Gå til innhold

Vogn til grusvei og snø? Bor i skogen..

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi bor på et småbruk langt inni skogen, og trenger en robust vogn som tåler allslags føre. Har veldig lyst på Emmaljunga Edge typen eller en Simo. Begge de har store hjul, og netting "brett" under har de ikke? Mtp ufrivillig plogfunksjon på vinteren :)

Jeg tror vi må velge en slik vogn fremfor en lettere som sikkert er enklere å håndtere.

Hva har dere andre der ute?

Fortsetter under...

Vil i grunn heller anbfale en lettere vogn når du skal gå i skog og mark, samt mye snø. Det er tyngre å kjøre på sånt føre når du har en tung vogn. Viktigst av alt er at du går for luftdekk. Vil anbefale Brio happy duo 2010 eller 2011 modell med luftdekk. Da får du en bra lett vogn (kun 14 kg) og veldig god trillekomfort. Alternativt ville jeg valgt Edge duo med classic eller classic crome understell, Ikke sportsunderstellet (tungt) eller det nye lettvektsunderstellet ( plastdekk). Simo vil jeg ikke anbefale da den er tung, fungerer fint de første mnd men blir uhamslig etterhvert. Det var i allefall derfor jeg solgte min etter 5 mnd ;)

Har ikke opplevd plager med at handlekurven ploger på snø. Selv ikke på vår Emmaljunga city cross.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...