Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har aldri brukt strømpebukse på mine to små da jeg var hjemme med de(da de var under 1 år) fordi jeg har aldri skjønt når jeg skal bruke den...

er vi inne så er det jo varmt allerede,og skal han ut,så sitter han i vogna med hel ulldress på i vognpose.

tenker jeg helt feil? Jeg hater strømpebukser pga foten,men må han ha stillongs?

det blir noe annet om han skal være med ut og leke i sandkassa selvsagt...

hva gjør dere?

mini er 9 mnd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker seff strømpebukse!! De er jo mest på gulvet, og det blir fort kaldt til dem da..(så fremt man ikke har gulvvarme)..

Hvis du ikke liker foten, er det jo bare å bruke longs. Synes så små unger skal ha enten strømpis eller longs, assa.. Mulig jeg er gammeldags der..

Skrevet

vi har gulvvarme og han sitter hele tiden på et ullteppe vi har på gulvet eller på matta si,og den isolerer jo.og så er han en varm gutt i tillegg.

Skrevet

gutten vår på 4 mnd bruker strømpebukse nå. han ligger i strømpebukse og body inne.skal vi ut har vi på ulldress over der igjen. jeg liker strømpebukser best for da slipper jeg den glippen man kan få mellom sokker og bukser.

Skrevet

Jeg tror de som bruker strømpebukse, ofte ikke har bukse på i tillegg inne. Jeg bruker ikke strømpebukse på ham hver dag. Kommer an på hvor kaldt det er i huset på morgenen. Mini her ligger heller ikke rett på gulvet ennå, han er jo så liten ennå og kan ikke komme seg rundt selv.

Skrevet

Både gutten min på 6 uker og jenta mi på 2 år bruker strømpebukse nå. Vil jo ikke at de skal fryse :)

Skrevet

Jeg liker strømpebukse på min 4 mnd gutt. Synes det er tettere og strammere enn bukse. Skal vi ut en tur ut i bilstolen, setter jeg på en bukse i tillegg. I vogna ligger han med strømpebukse som regel under dyna.

Skrevet

poenget mitt er jo om de trenger strømpebukse OG bukse! noen bruker strømpebukse istedet for bukse,det er fortsatt bare ett lag med klær.hver gang vi går ut døra har han ulldress på.

huset vårt er ikke kaldt heller og vi er jo ikke mye ute uten vogn/bilen,så da lurer jeg bare på om det egentlig er nødvendig med strømpebukse OG bukse.

storebror er i barnehagen og han har selvsagt longs fordi han er så mye ute,men mini er jo ikke mye ute!

Skrevet

Nei, bruker aldri strømpebukse på baby. Kun joggebukser og sparkedresser. Synes det er helt unødvendig meg begge deler på en baby. Det må jo bli veldig varmt for dem. De er jo aktive selv om de ikke kan gå. Når det blir kaldere ute har han jo på seg hel dress når vi skal ut, og han skal i bilstolen. Jeg bruker ikke strømpebukse på de to andre barna mine heller, kun stilongs. Synes selv strømpebukse er helt forferdelig å ha på seg. Men har ikke begynt med stilongs på de enda ( 2 og 5 år). Synes det må bli kaldere ute først, er 13 grader ute her nå. Men de har jo på parkdress da.

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Jeg tenker det avhenger av type bukse jeg. Jeg har noen bukser i jeansstoff og de bruker jeg strømpebukse under. Jeansstoff er jo litt kaldere, så det er ikke noe jeg kommer til å bruke på gutten vår når minusgradene kommer og vi skal ut. Jeg har noen joggebukser som er litt tette rundt anklene og tykke i stoffet, de bruker jeg ingenting under, men det gjør jeg med joggebukser som er videre rundt anklene. Sparkebukser holder best på varmen, så der er jeg ikke så nøye med denne strømpebuksa. Ellers har jeg kjøpt stillongs på Cubus nå i 50/50 bomull/ull. Jeg kjøpte de i en str større og bruker dem som bukser inne. De holder godt på varmen og er gode å bevege seg i, nå som gutten vår stadig blir mer aktiv på lekematta si. Prøv et par sånne da vel? Jeg kommer til å bruke de som bukser og med en strammere stømpebukse i ull under, når minusgradene kommer.

Skrevet

Begge min barn, både 3 åringen og baby på 4 mnd bruker aldri strømpebukse OG bukse innendørs...selv om de aldri så mye leker på gulvet. De er jo kjempe aktive, også babyen.

Skrevet

Åh, sånn ja- du mente begge deler.. Nei- vi bruker bare strømpebukse inne, for hun er jo så aktiv på gulvet. Er det veldig kaldt på mårran, før jeg har rukket å tenne i ovnen, så har hun bukse utapå. Men som regel bare strømpis ja..Tar på bukse eller dress over når vi skal ut i bilstol- avhengig av tempen..

Skrevet

Her har vi hatt strømpebukse på i lengre tid. Bruker bare body og strømpebukse inne og skal vi ut en tur tar vi dress over eller en bukse, det kommer an på hvor vi skal. 8mnd her.

Skrevet

Hvis jeg bruker strømpebukse på vesla inne så er det kun hvis hun ikke har annen bukse på. Begge deler blir alt for varmt. HUn er en varm baby, så det skal ikke mye til før hun svetter i nakken og blir ordentlig varm.

Her er ikke så kaldt enda at jeg har vurdert å bruke strømpebukse ute. Foreløpig har hun på seg en ordentlig tykk og god dress i vogna, med varmt teppe over. Må snart kjøpe inn vognpose merker jeg... Vinteren er i anmarsj.

Skrevet

Vi bruker strømpebukse kun når han skal sitte rett på bakken å leke. Skal vi ut på tur og bare til og fra bil, bruker vi bare bukse, men har med et teppe til å legge over fanget til det blir litt varmere i bilen.

Jeg har prøvd å leke inne med både strømpebukse og bukse, og syns ikke det var noe særlig behagelig når det er varme i gulvet.

Gjest eelis+kian
Skrevet

Nei, jeg bruker aldri både strømpebukse og bukse på gutten min. Man kan jo prøve å kle på seg selv strømpebukse og bukse, og så være like aktiv som babyen er selv, så får man se hvor behagelig det er. Gutten min blir søkksvett når han leker, og da har han bare bukse og genser på. Så NEI til begge deler!

Ute har han ulldress over buksa, og så utedress over der igjen, og han er aldri kald. I vinter brukte han bare ulldress over inneklærne oppi vognposen av dun (da var han for liten til å leke ute), og det var nok, det også.

Skrevet

mini på 6mnd her har str bukse hver dag,men inne har han bare det og bodey,når vi går ut har han tynn fleecedress eller collagedress,også dyne og teppe på i vognen. De to største på 3,5 og 5år bruker str bukse/longs litt på og av ennå,kommer ann på gradene ute.men kjekt i barnehagen for da har dem bare genser og str bukse/longs under parkdressen eller regnetøyet...

Skrevet

ja!:) 6 mnd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...