Gå til innhold

Høy puls under trening?Farlig?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har så smått begynt å trene igjen..mest fokus på bevegelighet og bekken, og holde vedlike dagens form.

Jeg er relativt godt trent fra før, men kondisen synes jeg er verre enn noen sinne! Blir så fort sliten at fy.. mener å ha lest et sted at gravide ikke skal ha høyere puls enn 140? Det får jeg bare jeg tenker på å trene ;) neida, men det skal lite til før pulsen min går såpass høyt under oppvarmingen. Den ligger på 150-160, og føles bra egentlig, men vil naturligvis ikke gjøre noen skade.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142397121-h%C3%B8y-puls-under-treningfarlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er veldig glad i å trene (spinning), og har alltid høy puls under timene. Er som deg, får høy puls bare ved tanken på trening :)

Føler meg i toppform, og merker ikke noe til at kroppen varsler om det blir for mye. Er veldig usikker på om høy puls er farlig eller ikke, men jeg antar at kroppen sier ifra om det blir nok.

Jeg synes det er vanskelig å styre seg, iallefall :)

Ligger vel i underkant av 180 slag på det høyeste. Men dette varierer jo veeeeeldig fra person til person og dens maxpuls.

Jordmora mi sa at det var ikke skadelig å trene likt som man gjorde før graviditeten, men at man burde drikke mye mer vann:) Men dersom jeg hadde vært utrent fra før, burde jeg ikke gå på de tyngste timene liksom.. Eller noe sånn :) hehe

Det høres bra ut :) takk! Det var veldig vanskelig å holde lav puls, og samtidig få utbytte av treningen. Er vant til hard trening, så puslerier er ikke noe for meg ;) men alt for mini! Da kan jeg ta litt hardere i neste gang da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...