Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei,jeg ringte inn mens 18/9, og skal ikke starte opp med spray før 18/10.dette pga at jeg har meget uregelmessig mens, og lange sykluser. Men idag har jeg murringer i underlivet, 14 dager etter mens, kan det være eggløsning allerede nå? (har nesten så i si aldri 30 dagers syklus). årsaken til at jeg lurer på dette er fordi jeg lurer på om det vil være for sent å begynne på sprayen om 2 uker? eller spiller det kanskje ikke noe rolle? er helt ny i gamet, og det er så mange spm underveis. håper noen kan hjelpe...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142397065-eggl%C3%B8sning-f%C3%B8r-spraystart/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ringte og spurte da jeg fikk el 1uke før forventet, og fikk da beskjed om å begynne å spraye en uke tidligere enn planlagt (dvs at jeg brukte spray ei uke lenger enn planlagt, dato for sprøytestart ble ikke endret). Hvis du har el-tester liggende ville jeg kanskje ha sjekket det, men ville uansett ha ringt klinikken og spurt om du bør fremskynde sprayinga.

Så rart... Er du sikker på at de ikke misforstod, at de trodde du ville endre dato på uttak eller noe sånt? Sa de om det gjorde noe om du fikk mensen før du begynte å spraye? Det kan jo hende at det ikke gjør noe...

Skal du bruke suprecur eller synarela? Jeg bruker suprecur og fikk beskjed om å begynne å spraye ca 1 uke før forventet mens, og i felleskatalogen står det "Behandlingen bør starte dag 1 eller dag 2 i follikkelfasen, ev. midt i lutealfasen når graviditet kan utelukkes". Men for synarela står det i felleskatalogen at ved endometriose skal man begynne å spraye på menstruasjonens 2-4.dag, for ivf-behandling står det faktisk ikke hvilken dag man skal starte..?

Hvilket sykehus hører du til?

jeg forklarte hele situasjonen, og sykehuset mente at da får jeg ringe evt hvis jeg får mensen og de får sette meg opp på ny mnd, noe jeg ikke vil tenke på en gang. :( de vil ikke klusse med noen datoer da jeg har lange syluser fra før av. det hjalp liksom ingenting med den tlf, og vet ikke om det er så lurt å ringe å mase heller..:( jeg må bare krysse fingerene nå..

jeg skal forresten bruke suprecur. og hører til ullevål.

Annonse

nei,jeg forklarte hele situasjonen, men jeg fikk beskjed om evt ringe hvis jeg fikk mensen, og da skulle jeg bli satt på en ny mnd :( vil jo ikke det..og jeg kan ikke begynne hvis jeg får mensen..:( ble så unødvendig stresset pga dette. litt fleksibilitet hadde ikke gjort noe..

jeg skal begynne på suprecur, og hører til ullevål. vil liksom ikke ringe en gang til å mase..tror ikke det hjelper..:(

Uten at jeg er noen ekspert på dette, så synes jeg fortsatt det er litt rart... Jeg vet dessverre ikke hvordan systemet er på Ullevål, men vet du om det er de samme som tar telefonen som svarer på mail på IVF-avdelinga? Kanskje det hadde gått an å sende en mail der du skriver at du tror du hadde el 4/10 og siden du ifølge felleskatalogen skal begynne midt i lutealfasen lurer du på om du kan begynne på spray 11/10 i stedenfor 18/10?

Eller så kan det jo hende at du ikke har hatt eggløsning enda. Det spørs hvor sikker du er på det. Hvis du pleier å kjenne det, og har erfaring med at det stemmer (at du får mens ca 2u etter at du tror du har hatt el), så ville jeg nok ha sendt en mail. Hvis du er mer usikker, så kan du jo håpe at det ikke var det du kjente!

Håper det er noen andre som kan svare deg også.

det er det som er problemet mitt, eller skal jeg si utfordringen, at jeg har veldig ustabil syklus. men vet du hva, jeg ringte faktisk sykehuset en gang til..de har ingen mailkontakt, kun tlf. med litt god argumentasjon fra dette forumet klarte jeg å legge fram saken min på en god måte, og jeg fikk beskjed om at hvis jeg følte for det så kunne jeg begynne noen dager tidligere...det skader ikke..jippi!!! nå kan jeg begynne snart!!

takk for motivasjonen til å ta en tlf til..!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...