Puppen og lillemor Skrevet 4. oktober 2010 #1 Skrevet 4. oktober 2010 jeg vurderer å kjøpe denne da jeg har hørt at den passer bra i emmaljunga city bag vogna (baggen, ikke sportsdelen). Har arvet en voksipose men den blir veldig stor og klumpete i baggen.. Men det jeg lurer på er om dere bruker denne posen til helt nyfødte??
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 4. oktober 2010 #2 Skrevet 4. oktober 2010 Jauda, det går så bra atte=) Den er jo lang, men man bare stapper den litt sammen nederst i bagen, null problem siden den er så lett og luftig! Passer like fint i sportsdelen også, pga hull til 5-punktssele.
Puppen og lillemor Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 4. oktober 2010 hmmm.. jeg er så usikker! Har akkurat kjøpt en nå, og ser at den er bedre i baggen enn voksiposen jeg har. Men, pga det "blanke" stoffet så innbiler jeg meg at den vil føles kald??? Bruker du/dere teppe eller noe rundt babyen nedi posen? Går det an å legge lammeskinn oppi posen? Hadde i utgangspunktet tenkt å bruke skinnet under.. Jeg vil så gjerne finne noe som funker slik at babyen kan sove ute helt fra starten.. (termin om en uke, og nå først har jeg begynt å tenke på dette..) Men da er det bra jeg har alle dere damer her inne..
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 4. oktober 2010 #4 Skrevet 4. oktober 2010 Tro meg- den posen er VARM! Aldri brukt ekstra teppe inni der jeg ihvertfall, det hadde blitt for mye av det gode tror jeg. Du har den med bamse inni sant? Bamsehodet er jo også litt pusete og mykt, så blir godt for babyen å ligge på. Har alltid lammeskinn i vognbagen, under posen- som ekstra isolasjon. Ikke noe vits i å ha det inni posen, men klart ønsker man heller det, er det jo bare å prøve det ut eventuelt. Tror ikke du vil komme til å angre på kjøpet altså- det er en meget god pose, som er veldig populær- ikke uten grunn=)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 4. oktober 2010 #5 Skrevet 4. oktober 2010 Jeg snurper forresten posen tett rundt babyens ansikt på de kaldeste dagene (ikke over nese/ munn selvsagt..)- da blir den ekstra lun og varm!
Lykkelioggla Skrevet 4. oktober 2010 #6 Skrevet 4. oktober 2010 Min erfaring med denne posen er veldig dårlig. Den er syntetisk og min jente ble gjennomsvett av å ligge i den. Uansett hvor kaldt det var,ble hun svett. Om dette kommer av at isolasjonen er så god, tviler jeg på. I testen som ble gjort av foreldre og barnimagen i 2009 kom denne posen ut som dårligst. Dette også fordi den er lett antennelig, snirer som man settes i halsen og dårlig vaskbarhet. I tillegg er posen omtrent for lang. Den er klumpene og selv i sportsdelen til min 3 åri g er den lang. Man bruker jo ikke posene noe særlig lenger enn til de er 3 uansett. Jeg har alltid vært misfornøyd med denne posen men det er jo liksom ikke bare å kjøpe mye slike heller. Når jeg nå venter nytt barn var det å bytte pose første prioritet. Valget har til slutt falt på easygrow med lammeskinn i til ekstra kalde dager. Gjenstår og se om det blir bra men den får hvertfall veldig bra i tester og av venner som har brukt den.
Lykkelioggla Skrevet 4. oktober 2010 #7 Skrevet 4. oktober 2010 Og en ting til, mitt barn ble er såkalt ørebarn. Spesialister som vurderte henne var svært nøye på det å ikke bli svett når de sover. Jeg ser ikke bort fra at posen er noe av grunnen.
Puppen og lillemor Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter #8 Skrevet 4. oktober 2010 oi, nå ble det i hvert fall ikke enklere.. Men hvor har du kjøpt easygrow posen Fødeklar og klar?? Og er dette den som kommer med en ekstra del som kan settes på for å gjøre den lenge når det trengs??
togutter-08og10 Skrevet 4. oktober 2010 #9 Skrevet 4. oktober 2010 Jeg har easygrow, dette er en meget bra dunpose. Det er den som kommer med en forlenger ja.Tror ikke den er syntetisk, men det trodde jeg ikke odenwalder var heller. Husker testen fra 2009 og den kom dårlig ut fordi den ikke var så vanntett (men du har jo regntrekk utenpå) og lett antennelig (men hvor ofte har man en slik pose i nærheten av et bål, og de fleste røyker vel ikke i nærheten av et lite barn) Bruk et lammeskinn nedi posen, det isolerer og lufter samtidig. Og kle barnet med ull, det puster. Tror du blir fornøyd med Odewalder jeg, har bare hørt positivt om den jeg hvertfall. Vi kjøpte easygrow fordi den var på tilbud akkurat da.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 4. oktober 2010 #10 Skrevet 4. oktober 2010 Odenwalder-posen består av dun, nærmere bestemt andedun, og det er da slettes ikke syntetisk.. Dessuten er den produsert i henhold til ØkoTex standarden, og denne standarden skal garantere at det ferdige produktet ikke innholder farlige kjemikalier. Slik forklarer produsenten hvorfor posen kommer dårlig ut i test mht brannfarlighet; Dersom flammehemmende kjemikalier blir brukt, vil IKKE posen være i henhold til ØkoTex-standarden. Odenwälder Holly er produsert uten flammehemmende midler, da disse kjemikaliene kan være skadelige for barnet. Og jeg signerer hun over her; sålenge man ikke røyker ved vogna eller camper ved bålet, er brannfarligheten ikke noe viktig kriterie for meg ihvertfall, når jeg skal velge pose. At posen er varm stemmer godt, men dette vil gjelde alle dunposer, også Easygrow. Vi har aldri hatt problemer med svett baby i den, bare de gangene vi har kledd på henne for mye oppi der.. Dette med poser vil i stor grad være snakk om smak og behag, og både Easygrow og Odenwalder er gode, så tror nok at du blir fornøyd uansett hvilken du velger=)
Lykkelioggla Skrevet 4. oktober 2010 #11 Skrevet 4. oktober 2010 skjønner det ikke er lett nei:) har drevet å spurt all familie og venner hva de anbefaler. Hadde jeg hatt større bag hadde jeg sannsynlivis gått for en av voksiposene men synes de virker så upraktiske. Jeg har kjøpt easygrow på babyshop, og har kjøpt lammeskinnet til á ha inni.jeg har jo ikke prøvd posen så vet jo ikke. Babyshop anbefalte også denne fremfor de andre posene. De har den på tilbud nå også på lilleprinsen.no. Dette er jo selvsagt bare min mening angående odenwalderposen. Ta en titt på testen og, jeg liker aldri å kjøpe noe som kommer dårligst ut på test. Det med brannsikkerheten setter jeg ganske høyt da jeg keener en baby som fikk brannskader I en fleece dress.. Vanntetthet er ikke så veldig viktig men samtidig ble min pose full av skjolder nettopp på grunn av dette. Og når den ikke ser ut etter vask så synes jeg det er kjedelig. Det aller viktigste for jeg er at barnet ikke blir klamt, noe den virkelig ble I den posen. Når andre la med babyen i dress i poser hadde datteren min kun på seg ullbody og det rant svelte av hodet hennes stakkar:) det kan hende Hun er veldig varm av seg men det har alder skjedd I andre lånte poser eller klær. Lykke till med valget:)
Isaac12.08♥baby10.10FØDEKLAR Skrevet 5. oktober 2010 #12 Skrevet 5. oktober 2010 Oldenwalder er topp! Har vasket og tørket min i trommel mange ganger, og den er like fin! Og såååååå varm og god! Trenger ikke masse klær når de ligger nedi den hvertfall! Anbefales!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 5. oktober 2010 #13 Skrevet 5. oktober 2010 hehe, så morsomt at man kan ha så forskjellige oppfatninger av samme pose- jenta mi er nemlig også veldig varm av seg (begynner lett å svette), men har aldri opplevd at denne posen er FOR varm på vinterstid. Aldri svett, bare de få gangene jeg kledde på henne for mye tykke klær under, men det var jo bare min feil, og ikke posens Min pose ser også bra ut etter vask, og har ikke en eneste skjold eller andre skader. Så smaken er vel som baken osv;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå