Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 4. oktober 2010 #1 Skrevet 4. oktober 2010 I begynnelsen brukte lillesnupp på 2 uker ganske lang tid per amming (ca 30-40 min), men nå i det siste har hun blitt kjappere, og sier seg som regel ferdig etter ca et kvarter. Synes dette er litt lite, men hun får kanskje i seg nok likevel, siden hun gjerne sover i en 3 timers tid etterpå før hun vil ha mer..? Hvor lang tid bruker dere?
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 4. oktober 2010 #2 Skrevet 4. oktober 2010 Datteren min bruker ikke så lang tid engang, noen ganger bare 5 min. Og hun er ei stor jente, ligger i øverste sjikte på vektskalaen. Datteren din får nok helt sikkert i seg nok, hvis ikke hadde hun nok sutret og ville amme mer. Det kan jo være pga at du har fått mer melk, slik at det kommer mer på en gang.
mamman til to gutter Skrevet 4. oktober 2010 #3 Skrevet 4. oktober 2010 Det vanligste er at de bruker kortere og kortere tid. Sønnen min er straks 6mnd og han bruker sjeldent mer enn 2-3min pr pupp nå, men i begynnelsen kunne han ligge veldig lenge han også.
ett til! Skrevet 4. oktober 2010 #4 Skrevet 4. oktober 2010 helsesøstre sa til meg at babyer spiser forskjellig,noen trenger 20-30 minutter mens andre trenger 5 minutter.og når de blir eldre blir de mer effektive spisere,de suger hardere og får fortere melk,så ikke stress med det,nyt heller at det ikke tar så lang tid!
Canari Skrevet 4. oktober 2010 #5 Skrevet 4. oktober 2010 Jeg er heldig om han holder ut så mye som 5 minutter per gang. Sånn har han vært siden han var 4-5 uker, er nå 3 mnd. Spiser heller ikke så ofte, og bare ett bryst per gang. Rart han legger på seg. Blir jo superstressa. I dag har han nesten ikke ville hatt noen ting.
nonstop79 Skrevet 4. oktober 2010 #6 Skrevet 4. oktober 2010 Hm.. Min på 4 mnd bruker jo en evighet på å spise. Er det unormalt det altså? Eg syns han bruker veldig lang tid. Om morgen og kvelden holder han jo på bortimot en time. litt mindre i løpet av dagen. Kan det være eg har for lite melk da att han må jobbe så lenge får å få det ut?? Eller er det eg som lar han bli for lenge på puppen? Han slipper jo ikke taket og viser han er mett. Eller han gjør det noen ganger, og så vil han spise mer. Han svelger jo hele tiden og. Sovner han eller bruker meg som smokk, når eg hører han ikke svelger, så tar eg han bort. Ble litt usikker nå. Han har ikke lagt på seg mye heller de siste ukene, men helsesøstra sa det var "akseptert" i denne alderen.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter #7 Skrevet 4. oktober 2010 Godt å høre, da kan det jo hende at hun har blitt litt mer effektiv og at det er derfor hun bruker mindre tid=) Nonstop- tror som sagt dette er veldig individuelt, og hvis du hører at han svelger så får han jo i seg melk. Førstejenta mi brukte også evigheter (ca 3 kvarter), derfor jeg stusset litt nå. Men da ammet jeg også med skjold, og det tar visstnok gjerne lengre tid uansett.
WPW Skrevet 4. oktober 2010 #8 Skrevet 4. oktober 2010 jeg sitter nå her og har ammet i 1,5 time nå... nærmer seg vel egentlig 2... sukk! hadde lyst til å få brettet sammen noen klær, men ser ikke ut til at det blir tid til det før jeg må starte med middagen...
Gjest JuniGull2010 Skrevet 4. oktober 2010 #9 Skrevet 4. oktober 2010 Gutten var har vel en rekord på ca 10 min tenker jeg og det er fra fødselen av. Han er snart 4 mnd.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 5. oktober 2010 Forfatter #10 Skrevet 5. oktober 2010 Takk for svar dere! Nå har hun faktisk klinket til et par ganger og sugd i en halvtimes tid, så det varierer litt fra gang til gang tydeligvis=)
Mammahjertet <3 Skrevet 5. oktober 2010 #11 Skrevet 5. oktober 2010 Jenta mi er 2 mnd gammel. Og jeg tror hun bruker i snitt 30 minutter hver gang. Noe mindre hvis hun ikke surrer ved puppen. I blant hvis hun har vondt i magen ligger hun og drar i vorta og vrir hele kroppen. AU... Da tar ammingen lenger tid før hun er mett. Hun har lagt godt på seg og har skikkelige bollekinn. Så jeg har ei med matvett heldigvis Du er heldig som slipper å sitte så lenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå