Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg? Vart til legen i dag, 1 sv skaps kont....(samme som 2-trimester)

Anbefalte innlegg

trodde selv at jeg var i uke 12 i dag og det var derfor jeg fikk time fra sekeretæren i dag.

Men legen min sier at jeg er i uke 11+6, og kunne derfor ikke ta blodprøver av meg (måtte være i uke 12) så jeg må komme tilbake i morgen og gjøre det.

Siste mens var 12/7/10 og i følge mine beregninger er jeg 12+0 i dag.

Skjønner ikke hvorfor de er så strenge på en dag fra eller til...

Men hva sier dere, er det riktig som legen sier?

forresten hvor mye hadde dere lagt på dere i uke 12?

Takker for svar :o)

Fortsetter under...

I følge min lege er jeg 11+4 i dag, og det med siste mens 16/7... Så det synes jeg var rart. Trodde de gikk ut i fra 28 dagers syklus uansett jeg. Jeg fortalte min lege at hun kunne legge på 2 dager pga syklus, men det ville hun ikke fordi det hadde så lite å bety.

ca 0,5-1 kg.. spørst hvilke tidspunkt jeg går på vekten :) hehe.. så derfor går jeg helst på den tidlig på dag ;)

Jeg tror han har måttet sett feil for i følge din lege skal jeg være 12+1 i dag. Merkelige greier.

Jeg har ikke hatt så mye kvalme denne gangen men mer matlyst og har derfor gått opp 3 kg!!

Huff synes dette er litt mye, tror jeg må passe litt bedre på :)

Det kommer nok her og til slutt. Alle er jo så forskjellige ;) Har vert mye kvalm, og veldig lite lyst på mat... men det kommer seg vel i løpet av ukene tenker jeg.. Uansett er det jo noe som vokser inni der, så litt må vi jo legge på oss ;)

Har aldri hørt om at man må vente til uke 12 jeg.. Tok blodprøver uke 7-8 første gangen, og skal ta i morgen, da er jeg 10+4..

Er heller ikke kvalm nå, så trodde jeg hadde lagt på meg masse, men veide like mye nå som da jeg ble gravid (jippi). Det var i dag tidlig klokka seks da, så veier sikkert mye mer hos legen i morgen :-(

Annonse

hehe, var legen nyutdannet eller? Jeg hadde seriøst trodd legen min tulte hvis han sa jeg måtte komme tilbake dagen etter for å ta blodprøver fordi jeg var en dag fra uke 12.

Jeg har tatt blodbrøvene mine mellom uke 10 og 25 i de to foregående svangerskapene.

Ja det er veldig rart! Men det var visst nye regler som de nettopp har fått.

Men hallo!! 1 dag fra eller til og siden jeg etter mine beregninger var i uke 12+0 i går så hadde han kunnet tatt prøvene uansett.

Siste mens var på en mandag og da må det vel skifte på en mandag i ukene fremover også eller!!!????

eg er etter egen regning 10+3 i dag, og har vært til jordmor, på andre kontroll i dag. (foreløpig termin 2.mai)

blodprøvene tok eg samme dag som eg var innom jordmor for å bestille første time, og få bestilt time til tidlig ul. da var eg 5-6 uker på vei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...