Student89 Skrevet 4. oktober 2010 #1 Skrevet 4. oktober 2010 Jeg har nemlig ei veninne som skal ha nesten likt med meg, ho leser alt av bøker om spebarnstiden. Jeg har ikke lest noenting og begynner å kjenne at kanskje jeg burde ha lest litt? dette er første barnet mitt!
*hopeful87* gutt '10 +spire Skrevet 4. oktober 2010 #2 Skrevet 4. oktober 2010 Første barnet her også, men til nå har jeg bare lest om fødselen og ikke så mye om tiden etterpå. Tar det som det kommer jeg, og stoler på at morsinnstinktet setter inn. Er det noe jeg lurer på er det jo bare til å spørre andre i familien og venner med erfaringer. Slitsomt å være sånn "hysterisk" å lese alt en kommer over. Hvis du skjønner hva jeg mener ;-) Tror det beste er å følge magefølelsen din, og ikke gjør som alle andre. Gjør det som er riktig for deg! Lykke til =)
laroos Skrevet 4. oktober 2010 #3 Skrevet 4. oktober 2010 Det kan nok være lurt å være litt forberedt på hva som skjer etter fødselen også. Mange jordmødre sier jo også at gravide er alt for opptatte av fødselen, så de glemmer at den virkelige jobben begynner når ungen er vel ute! Jeg leste ganske mye om fødselen, og litt om tida etterpå, før førstemann, og syntes det var nyttig etterpå - sparte meg (oss) for en del grubling og førstegangshysteri når jeg hadde lest meg opp på hva man kan forvente. Leste et par bøker - husker bare Gro Nylander sin i farten ('Mamma for første gang'). Ellers var Spedbarnsboken vi fikk på sykehuset veldig nyttig!
Linnymor_87 Skrevet 4. oktober 2010 #4 Skrevet 4. oktober 2010 nei leser ikke så mye om det... det jeg leser er (faktisk) Twilight bøkene.... nå er dette min andre graviditet da, men jeg leste ikke så mye med førstemann heller.. bare det som sto i en bok jeg fikk hos jm og i et mamma-blad jeg fikk når jeg lå på sykehuset etter at jeg hadde født.... ellers gikk det mest i Stephen King på den tiden..... hehe
snuppelura-jente10 Skrevet 4. oktober 2010 #5 Skrevet 4. oktober 2010 Leser ingenting, men snakker med venner, mamma og søster. Veldig spennende å høre deres historier. Søsteren min var en sann som leste seg til alt, men hun angrer veldig på det i dag. Fasit svar står ikke i bøkene, og man kan bli litt blind på at bøkene har rett. Så jeg har tenkt til å gå for morsinnstinktet og snakke med andre med barn. Men, vi er forskjellige.
Student89 Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter #6 Skrevet 4. oktober 2010 Er det jeg føler også, at jeg heller vil bruke min mamma, venniner osv. som "veileder" om jeg trenger det. Jeg føler kanskje jeg blir mere skremt hvis ikke babyen min gjør som boka sier, eller hvis babyen plutselig reagerer, gjør noe som jeg ikke har lest. Føler også litt på det der med morsinstinktet. Er jo nytt alt sammen, fra temeraturer på badevannet, hvor ofte og mye mat babyen skal ha osv osv.. Men tror egentlig alt vil falle på plass til slutt Håper jeg da..
Ziz Skrevet 4. oktober 2010 #7 Skrevet 4. oktober 2010 Jeg leser ingenting jeg. Har venninner som har prakket på meg den ene boken etter den andre. De forteller lykkehistorier om at de og mannen leste et nytt kapittel hver kveld i sammen på sengen og slik. DER er ikke jeg altså! Ikke mannen heller. Vi gleder oss. For all del....-vi gleder oss som barn til julaften, men jeg regner med at litt sunn fornuft vil hjelpe oss et godt stykke på vei
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå