Ennai Skrevet 4. oktober 2010 #1 Skrevet 4. oktober 2010 huff.. klokka er nå snart halv 4.. har vært oppe med lillegutt siden kl 3. Ganske så sliten nå for han har startet dagen nå og kommer til å være våken i mange timer fremover.. det hadde alltids vært greit nok det, hadde han bare sovet godt på forhånd! (og jeg da selfølgelig..) Han spiste i 20 tiden i går kveld og sovnet ca 20.30. han bruker å sove en 3-4 timer denne omgangen, men hva hjelper det når det ikke er noe vits for meg å legge meg 20.30? Deretter våknet han 00.15, 01.30 og 02.45! Dette er for meg alt for hyppig på natta :-( Kan leve med det når det er to timer mellom ammingene, men ikke dette.. Tror ikke det er økedøyn heller, for han spiser med 2-3 timers mellomrom på dagtid(har gjort det siden fødsel foruten da han hadde økedøyn..) Sitter og vurderer mme på kveldstid for at han skal sove lenger om gangen, men er redd for å miste melka. Han legger godt på seg og jeg har mer enn nok på dagtid. Hvor stor er egentlig sjansen for at det blir puppenekt og at jeg kan miste melka egentlig? huff.. Vet egentlig ikke hva jeg vil med dette, men det er godt å få ut frustrasjonen i nattetimene..
H&M pluss tre små Skrevet 4. oktober 2010 #2 Skrevet 4. oktober 2010 Hvor gammel er gutten din? Jeg har ei jente på 5 uker og hun spiser hver 2.5 til hver 3. time. I tillegg så kaver hun mye etter måltidene så det blir ikke mye søvn her i gården heller. Og hun får mme, så vet ikke om det har så mye å si siden du sier du har nok melk på dagen. Men du kan jo prøve i natt for å se? Har du forresten veldig mye melk? Har nemlig lest her inne at hvis man har alt for mye melk så vil det være mye av den tynne melken som kommer først ut og derfor får ikke barnet mer av den gode fete melken som ligger dypere. Det kan resultere i at barnet blir raskere sulten. Et tips her å pumpe seg litt først og bare kaste den tynne melken. Synes personlig at dette er litt styrete, men kanskje verdt å prøve det også dersom du er redd for å miste melken.
Ennai Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 4. oktober 2010 Han er 7 uker gammel. på dagtid er det alt fra 2 til 4 timer mellom hvert måltid, alt etter hvor godt han sover.. han sovner heldigvis greit etter maten, men våkner så alt for lett.. prøvdemed litt erstatning i 8 tiden oghan spiste 70 ml etter at han hadde ligget til puppen i 7-8 min.. skal gjøre det samme i natt.. pupp i 5-10 min for å gi erstatning til han er mett.. Tror ikke jeg har så alt for mye melk heller.. tror kanskje han spiser til det er "tomt" for så å gulpe opp overskuddet helsesøster mente det ikke kom til å bli noe problem med 1 måltid mme i døynet med tanke på melkemengde. håper det går, for er dønn sliten :-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå