Gå til innhold

Er det noen som er ambulansearbeider her eller bor sammen med en?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er sykepleier, og har sykepleier lønn. Noe som er litt høyere enn ambulansearbeidere. Litt vanskelig å regne ut nøyaktig lønn, da den vil variere etter hvor mye kjøretid man har. Vil tippe enn 345000 for full stilling med full ansinitet, så kommer overtid og tillegg

Jeg var, gjør noe annet nå. Men uansett. Lønna varierer veldig mye pga mange variable tilegg og turnusordning som varierer fra sted til sted. Så det er veldig vanskelig å gjette på hva man vil tjene. Selv lå jeg på rundt 320.000-350.000 før skatt, men jeg hadde desverre ikke mulighet til å jobbe så mye overtid (ekstra vakter) fordi jeg var alene med ett barn. Jobbet med folk som tjente godt over 400.000. Grunnlønna derimot er vel på 240.000 om jeg ikke husker feil.

Vil tro man kan tjene mer i distrikter hvor det kan være mangel på arbeidskraft (man må ta ekstravakter om noen er syke fordi det ikke finnes egen vikarbank på bygda). I tilegg får man tilegg ved utrykkning så det er mer å tjene på å være i et distrikt med enten lange oppdrag, eller mange oppdrag, kontra et rolig distrikt med korte og få turer. Og så spiller turnusoppsettet stor rolle for lønna, den regnes ikke likt på en åttetimers vakt som på en helgevakt (72 timer).

Men der er en fantastisk jobb =))

PrinsesseHengepupp1bo4pp hvis dine kollegaer har en grunnlønn som er så lav så må det være ufaglærte som nettopp har begynt å jobbe.

Min lønn er på 330 000 eller noe slikt i grunnlønn (litt usikker) men tjener jo ganske bra på tilleggene. I fjor tjente jeg over 500 000 og da jobbet jeg ikke så veldig mye ekstra.

Annonse

For tre år siden var faktisk grunnlønnen for ambulansearbeider uten fagbrev på smertelig lave 240.000 i følge tariff, og 250.000 med fagbrev utrolig nok. Men som sagt, det var grunnlønnen. Selv uten overtid og ekstravakter fikk jo alle mye, mye mer pga innbakte tilegg. På de dårligste mnd lå jeg alikevell på et snitt som tilsa 300.000 på årsbasis. Må legge til at vi hadde tredelt turnus på 48/72 timer. Meget gunstig arbeidstid =)

Jeg hadde vel 5 år før jeg sluttet. Hva grunnlønna er nå aner jeg ikke siden jeg ikke har vært i tjenesten på over 2,5 år. Som sagt over her er grunnlønna gjerne veldig misvisende. Men lønn, før skatt, med alle tilegg ligger nok på minimum 320.000. Og videre opp.

Litt ironisk at jeg nå tar en høyere, treårig utdannelse og vil ende opp med lavere inntekt enn jeg hadde i diskobilen :-p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...