Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #1 Skrevet 3. oktober 2010 Har akkurat påbegynt behandling, og ifølge legen er det best å ikke jobbe. få minst mulig stress rundt meg. har mye å ordne opp i... Men andre som har fått behandling, hvor lang tid tok det til du ble bedre? Jeg har ingen anelse av hva jeg kan forvente av behandling og tid... Men mitt mål er å få et bedre liv og leve mer. Setter stor pris på svar :-)
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #2 Skrevet 3. oktober 2010 Min venninne var sykmeldt et år mens hun var under behandling. Hun hadde kun jobb de første 5 mnd hun var sykmeldt(kontrakt), så etter et år gikk hun over på atføring.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #3 Skrevet 3. oktober 2010 Jeg personlig ble mye værre av å gå hjemme, følte meg ensom og ubrukelig. For meg ble det mye bedre å jobbe, ha et sosialt liv gjennom jobb å føle jeg hadde noe nyttig å gå til hver dag. Jeg fant også tilbake til treningen, det energi og adrenalikicket man får av en skikkelig treningsøkt hadde jeg helt glemt vekk. Men har en venninne som gikk sykemelkdt et år og enda ikke ble friskemeldt, hun jobber nå 20% eller noe sånt. Så det er nok veldig individuelt hva man trenger og hvor lang tid det tar. Alle er forskjellig, vi sliter med forskjellige ting og trenger forskjellig behandling og tidsperspektiv. Lytt til terapeuten din og deg selv, så finner dere nok ut av det sammen.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #5 Skrevet 4. oktober 2010 Prøv å gjør sykemeldingsperioden kortest mulig. Normalt blir man bare sykere av å tråkke hjemme, ikke utrette noe og kjenne godt på all smerten hele tiden. Vær effektiv i "oppryddingen", og hjelp deg selv videre ved å kjenne at du behøves.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #6 Skrevet 4. oktober 2010 Tror det er lurt å jobbe litt. Jo lenger man er "helt" borte fra jobb, jo vanskeligere blir det å begynne igjen. Og jobbing er sunt. Ikke så mye at det blir stress, men sånn at du får tenkt på noe annet/vært sosial. Men ikke la det gå ut over treningstiden! Trening er noe av det som har best effekt. God bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå