Gå til innhold

Kan man amme selv om planlegger en til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på om man kan amme samtidig som man går gravid? Jeg har ei datter på 10 mnd og ønsker å ammen noen mnd til.

Hva anbefales?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om det finnes noen anbefalinger, men vet at noen babyer reagerer på melken når mamma'n blir gravid. Den smaker vist litt anderledes pga hormonene. Men andre reagerer ikke på det. Eneste jeg tenker er at belastningen på kroppen din blir større, så pass isåfall på å få i deg nok næringstoffer.

Skrevet

Her er det sikkert mange forskjellige meninger, men jeg ammer i hvertfall nå (har en gutt på ett og et halvt, og prøver å bli gravid), og selv om jeg planlegger å trappe ned pent og forsiktig, så er det jo de som ammer gjennom hele graviditeten og også etter at barn nummer to har kommet! Tror ikke det er noe problem for melka (sammensetning/mengde etc), men det er nok en del som kan synes det blir litt slitsomt i lengden. Svigerinnnen min ammet i hvertfall noen måneder ut i sitt andre svangerskap, og det gikk helt fint, men hun sluttet kanskje halvveis uti - da var førstemann ca ett og et halvt år.

Det kommer kanskje litt an på hvor mye du ammer også? Uansett er jeg tilhenger av å kjenne litt etter hva som føles riktig for deg og dine. Hvis du har lyst til å amme litt til, støtter jeg deg på det, for det det er verdt:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...