Dalmore Skrevet 3. oktober 2010 #1 Del Skrevet 3. oktober 2010 Hei, ville bare dele den gode nyheten med dere her inne! Fant ut i dag tidlig at jeg er gravid, og det bare på andre forsøk!! Er bare 3+4 i dag, men det er vel lov å juble litt forsiktig likevel? Er sterkt overvektig, selv med en nedgang på cirka 10 kilo det siste halve året. Trener to-tre ganger i uka, men er ikke flink nok med hva jeg dytter i meg og da går vekten sakte nedover... Nå er jeg supermotivert til å passe meg og ha masse aktivitet, her skal jeg bli enda sunnere gjennom svangerskapet!! Og så tenker jeg at om ikke kroppen min var i stand til å bære fram et barn, ja så hadde jeg ikke blitt gravid. Stoler blindt på naturen! Likevel gruer jeg meg til første legekontroll, til å få kjeft og kjipe kommentarer... Ville bare fortelle det til noen, og dele med dere andre som skjønner hvordan det er å være stor og nygravid! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142395202-positiv-test-i-dag/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #2 Del Skrevet 4. oktober 2010 Gratulerer Dalmore! =) Da jeg fant ut at jeg var gravid, ble jeg litt i tvil om hva jeg skulle gjøre.. Jeg er 172 høy og veide da 129 kilo. I tillegg har jeg astma, og har hatt ryggproblemer pga overvekt. Jeg spurte legen min om råd jeg, fortalte om bekymringene mine, men at jeg følte selv at siden jeg nå var blitt gravid.. så mener vel "naturen" at jeg skal kunne takle det? Jeg har alltid ønsket meg flere barn også, og siden jeg ikke er noen ungdom lenger, så ville det være urealistisk å tro at "bare jeg tar av en 20-30 kilo, så kan vi prøve på en liten en". For det tror jeg ikke vi hadde hatt tid til å vente på. Legen forstod bekymringene mine, og var veldig grei å snakke med. Han henviste meg til gynokolog ved sykehuset. 2 uker etter troppet jeg derfor opp på sykehuset, og møtte en veldig hyggelig gynokolog, som selvfølgelig sa at dette var ett valg jeg måtte ta. De kunne ikke ta det for meg, men han kunne fortelle at svangerskap hos kraftig overvektige hadde overrasket ham positivt mange ganger. Han sa det virket som overvektige damer hadde en enormt sterk vilje, og ville bevise for andre at dette.. kunne de klare! Og sånn føler jeg det nå, jeg skal ikke klage over noe, jeg skal bite tennene sammen og være sterk som fjell! Jeg skal gå mye, spise riktig, gjøre alt jeg kan for å jobbe så lenge som mulig, og stå på til jeg absolutt ikke orker mer =P Så lenge graviditeten blir fulgt opp skikkelig av fastlege/jordmor, så skal dette gå bra =) Nå er jeg 13 uker på vei, og har gått opp 1 kilo. Jeg har lovet meg selv at jeg skal passe vekta grundig. Jeg har alltid slurvet med måltider, og heller spist søtsaker istedet for mat. Det gjør jeg ikke nå, når jeg har en i magen å tenke på. Derfor har søtbehovet mitt gått ned, og det skal jeg utnytte etter fødselen, og prøve å sakte men sikkert gå ned i vekt. Det er dessverre mange som får ubetenksomme kommentarer fra lege eller jordmor. En vet selv at en er overvektig, og en har gjort seg tanker rundt det. Mitt råd til deg er å ikke finne deg i det, for det kan faktisk ødelegge så mye av gleden ved å gå gravid. En vennlig, men bestemt irettesettelse fra deg burde legen kunne tåle, de er der faktisk for å yte deg hjelp, ikke for å komme med nedlatende kommentarer som får deg til å føle deg annenrangs. En lege som ikke respekterer meg for den jeg er, og som antar at jeg er stokk dum eller gir blaffen i helsa mi, en sånn lege vil ikke jeg ha. Da hadde jeg byttet fastlege Masse lykke til videre, og ikke la noen få ødelegge gleden din over å være gravid Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142395202-positiv-test-i-dag/#findComment-142395803 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #3 Del Skrevet 4. oktober 2010 gratulerer og lykke til Jeg tror at noen ting på en måte blir enklere for overvektige, andre ting blir tyngre. Vi legger ofte på oss mindre totalt enn normalvektige, og den % vise vektoppgangen blir lavere, så at kroppen i seg selv blir tyngre tror jeg nesten kan være lettere for oss å takle. Men nå lever jo ofte knær og ledd på oss litt på nåde fra før så vi må jo absolutt passe oss! Men jeg har ikke hatt værre plager enn andre, så jeg holder litt med deg jeg, kroppen din er tydeligvis i stand til å blir gravid så vi får krysse fingrene for at den forblir det i 8 måneder. Rotete innlegg, men lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142395202-positiv-test-i-dag/#findComment-142396873 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snømusa2013 Skrevet 6. oktober 2010 #4 Del Skrevet 6. oktober 2010 Hei Dalmore! Jeg er også ei stor jente, veier nå 86 kg, men for 1 år siden veide jeg 115. Er også gravid 3+4 i dag, så ligger rett bak deg:-) Jeg er også redd for å gå veldig opp i vekt, men må fokusere på å spise riktig og fortsette med treningen min, så regner jeg med at det skal gå greit.Noen kilo blir det nok, men det må man vel regne med. Ville bare ønske deg lykke til! Jeg har heldigvis en super fastlege som har støttet meg hele tiden. Vi har blitt gravide ved hjelp av donorsæd i Danmark p.g.a at mannen min er steril, og min lege har alltid vært positiv :-) Gi helsevesenet en sjanse, kan hende de overrasker ;-) Klem fra Mimix Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142395202-positiv-test-i-dag/#findComment-142407944 Del på andre sider Flere delingsvalg…
IreneUtålmodig Skrevet 6. oktober 2010 #5 Del Skrevet 6. oktober 2010 Gratulerer og velkommen Håper du får et fint sv.skap med lite kvalme og smerter Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142395202-positiv-test-i-dag/#findComment-142408811 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalmore Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter #6 Del Skrevet 7. oktober 2010 Tusen takk for mange gode og kloke ord, jenter! Det er så fint å lese om andre som er i en lignende situasjon, må innrømme at jeg har følt meg litt som den eneste tjukke gravide i verden... Nå har jeg søkt meg inn på Adipol på Riksen, og har fått svar med innkalling til time. Veldig motivert til å spise sunt og bevege meg slik jeg gjør nå, så får vi se hvordan det går etterhvert! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142395202-positiv-test-i-dag/#findComment-142409869 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #7 Del Skrevet 8. oktober 2010 Heisann Må bare kommentere å si d at for d om du er overvektig fra før, betyr d IKKE at du går masse opp i vekt under graviditeten. Heller d stikk motsatte. Jordmoren sa til meg at hennes erfaring var at jenter som var overvektige fra før, ikke gikk så mye opp. Jeg selv har vert overvektig hele mitt liv. Gikk ned 4-5 kg i begynnelsen av svangerskapet, er nå i uke 38 og har bare gått opp 12 kg. Og da må jeg også si at jeg har IKKE vært noe flink til å trene/gå tur, har slitt litt med bekkenet, men har blitt bra nå og har drikket både cola og spist potetgull/smågodt. Lykke til jenter Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142395202-positiv-test-i-dag/#findComment-142415308 Del på andre sider Flere delingsvalg…
<3 2G <3 Skrevet 16. oktober 2010 #8 Del Skrevet 16. oktober 2010 Gratulerer så masse Dalmore:D Jeg var stor da jeg gikk med jr, gikk opp lite i sv.skapet og mistet masse kilo etter fødselen. Problemet mitt startet etter jeg kom hjem og fikk opp appetitten.... Jeg gikk opp 25kg på 3mnd...Fordi jeg spiste feil... Amming er ikke slankemiddel om en spiser feil, det fikk jeg bittert erfare:( Håper virkelig du får et flott sv.skap og fødsel Lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142395202-positiv-test-i-dag/#findComment-142445452 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå