junigutt2010venterjulibarn2011 Skrevet 3. oktober 2010 #1 Skrevet 3. oktober 2010 Jeg prøver nå å få han til å spise grøt (4mnd), men han bare skriker og svelger ikke. Jeg gir han flaske mellom skjeene men han er bare illsint. Hvor lang tid tok det før barnet deres spiste grøten? Mange dager? Hvor mange ganger daglig prøvde dere?
EgG Skrevet 3. oktober 2010 #2 Skrevet 3. oktober 2010 Nå skal ikke jeg gni det inn, men snuppa mi tok spytta ikke ut. Hun kikka rart på meg, var litt skeptisk, men svelga grøten sin. Hun fikk ikke mange skjeer nei, men det ble en liten smak. Jeg ville ikke mast på han med grøten hvis han ikke vil. Vent en uke også prøv igjen. Kanksje prøv litt fruktmos i mellomtiden?
plastblomst♀♂♂ Skrevet 3. oktober 2010 #3 Skrevet 3. oktober 2010 Med mellomste min tok det noen uker før han fikk det til. Jeg var ganske frustrert en periode. Har nettopp begynt med grøt med minsten (4mnd) nå, og det går ikke bra enda. Kanskje han svelger en skje totalt. Men vi prøver bare en gang om dagen. Passer på at han ikke er for sulten, trøtt eller mett. Mulig vi tar en ukes pause hvis han ikke spiser mer snart. Har også tenkt til å prøve velling, skal til Sverige til helga. Hvis han liker det venter jeg litt med vanlig grøt.
junigutt2010venterjulibarn2011 Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 3. oktober 2010 Nei det er kanskje dumt å prøve for ofte hvis han ikke vil ha. Jeg kjøpte fruktmos også så da skal jeg prøve det og se om det går bedre.
irisse Skrevet 3. oktober 2010 #5 Skrevet 3. oktober 2010 Min er også 4mnd og jeg har prøvd med grøt denne uka..De 2 første dagene laget han de grimasene og brekte seg... Hadde pause en dag og neste dag gikk det litt bedre. Får forsatt bare en liten smaksprøve, noe svelger han ned og noe kommer ut:) Prøver bare 1 gang til dagen.
sillyfilly og Olivia Skrevet 4. oktober 2010 #6 Skrevet 4. oktober 2010 Det er jo noen barn som bare ikke liker grøt. Ha tålmodighet. Melk er jo ment som fullernæring frem til 6 mnd så du har jo god tid. Prøv evt med en grønnsaks mos etterhvert,se om h*n liker det bedre.
hulderpus Skrevet 4. oktober 2010 #7 Skrevet 4. oktober 2010 Hei Hva med å blande grøten ut med morsmelk? Jeg blander ut hirsegrøten fra helsekost med morsmelk. Da blir den søt og god. Snuppa på 4,5 måned liker den godt (kun med morsmelk). Hvis jeg ikke har mye melk tilgjengelig ,så spruter jeg oppi det jeg kan (og kokt vann resten) og tar en skje med sviskepure oppi. Da blir grøten friskere. Helsekost har og risgrøt til så små babyer. Jeg lager grøt på 1/2 ss grøt nå ved 12 tiden. Dette spiser hun opp, selv om det tar litt tid (hun griser fælt..). Vi avslutter m et par ts sviskepure for magen. Ved 23 tiden får hun en flaske med morsmelk (140-200 ml) med 2-3 ss Nestle Sinlac uten melk og gluten. Dette suger hun i seg med flaske (smokkstr 2). Du trenger ikke kjøpe egen velling. Bare å blande vanlig grøt i melka ;D Men nå er tulla mi veeeeeldig samarbeidsvillig og snill. Prøver å spise alt jeg tester på henne fra sitron til banan.
Nikki 75 Skrevet 4. oktober 2010 #8 Skrevet 4. oktober 2010 Jeg tror det kan være lurt å begynne med fruktmos, og senere blande dette med grøten. Det funket i alle fall hos oss, selv om det var en kamp å få ha mtil å ta skje i det hele tatt til å begynne med. Jeg ga ham med fingeren, jeg. Av en eller annen grunn ble det mer naturlig for ham da.
junigutt2010venterjulibarn2011 Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter #9 Skrevet 4. oktober 2010 Takk for mange gode forslag:) Vi sprøver fruktmos i dag og ser om det går bedre!
LittLykkelig Skrevet 4. oktober 2010 #10 Skrevet 4. oktober 2010 Hehe min er tydeligvis altetende for her går det ned fra første stund.. Men han har vist seg å være veldig klar for mat lenge nå. Er 4 mnd idag. Ville tynna ut grøten som noen andre her sier. Så kan du jo gjøre den tykkere etterhvert Lykke til
Gjøkeredet③ Skrevet 4. oktober 2010 #11 Skrevet 4. oktober 2010 Begge mine har svelgt unna fra første stund....
snart.trebarnsmor Skrevet 4. oktober 2010 #12 Skrevet 4. oktober 2010 Prøvde fruktmos i dag og det gikk kjempe bra:) Prøvde også når han ikke var så sulten, det var nok lurt. Skal prøve grøt igjen i morgen. Takk for gode råd:)
snart.trebarnsmor Skrevet 4. oktober 2010 #13 Skrevet 4. oktober 2010 Prøvde fruktmos i dag og det gikk kjempe bra:) Prøvde også når han ikke var så sulten, det var nok lurt. Skal prøve grøt igjen i morgen. Takk for gode råd:)
snart.trebarnsmor Skrevet 4. oktober 2010 #14 Skrevet 4. oktober 2010 Kommer jo opp feil nick på meg. Jeg har da aldri hatt des.mamma som nick Hilsen HI
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 4. oktober 2010 #15 Skrevet 4. oktober 2010 Jenta vår fikk grøt den dagen hun ble 4 mnd. Svelgte første skje og spiste opp en hel porsjon med en gang. Men den var i en tynnere versjon selvsagt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå