Gjest Kira06 Skrevet 3. oktober 2010 #1 Skrevet 3. oktober 2010 Tenkte det kunne være spennende og interessant å få vite hvem som holder til her inne. Var som nervøs førstegangs ganske så ivrig inne på 0-1 år med mange spørsmål, og regner med at det er både nye og "gamle" fjes her. Så jeg starter, og ser om noen slenger seg på. Jeg er 32 år, og bor rett utenfor Drammen med mann, datter på snart 13 mnd og vår hund. Hadde en tøff start som mamma med en datter som slet fryktelig med kolikk, og hun var preget av dette lenge. Nå har hverdagen kommet til oss for fullt med jobb, barnehage og gode rutiner innarbeidet. Og nå kan jeg virkelig si at jeg trives i rollen som mamma til verdens søteste:)
May-juli07+mai09 Skrevet 3. oktober 2010 #2 Skrevet 3. oktober 2010 Jeg er 28 år, bor i Vestfossen i Buskerud med samboer, 2 sønner på 3år og 17mnd. Eldstemann går i bhg og jeg er fremdeles hjemme med yngste som har en lungesykdom. Vi bruker lite tid på stress og mas og bare koser oss og nyter hverandre og hverdagen!!
1gang09 Skrevet 4. oktober 2010 #3 Skrevet 4. oktober 2010 Jeg er 21år, mamma til en nydelig gutt på 1år:) Er hjemme med han på hel tid, vanskelig og få barnehageplass. Men jeg koser meg hjemme med skatten. Vi bor på Harestua i en liten leilighet der og koser oss hver eneste dag:-)
eplepeple Skrevet 4. oktober 2010 #4 Skrevet 4. oktober 2010 Hei damer hyggelig å lese om dere Jeg har selv vært ivrig på Småtroll 0-1 for ikke å snakke om barnimagen. Men etter hverdagen kom så blir det kun noen få turer innom her. dessverre.....er jo så bra forum Jeg er 31 år og har ei snuppe på 1 år og 4 mnd. Vi bor i Fredrikstad sammen med mann/pappa. Hun går i barnehage og vi jobber turnus. Innimellom har vi turnusfri og da får snella være hjemme med oss. Vi erfarer at når hun er hjemme med oss så kan hun faktisk kjede seg litt. Hun elsker barnehagen og det er godt Våre utfordringer er at hun er svært bestemt også har søvn vært en "issue" hele veien egentlig. Bortsett fra dette så har va bare gleder Og utfordringene hører med Det er herlig å være mamma!!
Tyren78-09+12 Skrevet 4. oktober 2010 #5 Skrevet 4. oktober 2010 Ganske likt som Kira06 her..men bor i Tr.heim. Er 32 år, har en sønn på 13 mnd, førstegangs og han hadde også SKIKKELIG kolikk..som varte i minst et halvår...og det satte sitt preg ja.. Her er det også hverdag nå, med jobb og barnehage. Trives storveies som mamma ) Var også mye mer aktiv på forumet 0-1 år og på barnimagen..sjelden lillegull tillater at jeg sitter med pc..hehe..og på kvelden er det nok av andre ting å gjøre som man må nyte/få unna når han har lagt seg..
Gjest Skrevet 4. oktober 2010 #6 Skrevet 4. oktober 2010 så morsomt å lese om dere alle Det blir ikke så mye tid jeg har til overs å være her inne, men de gangene jeg titter innom så er dette en av de faste sidene jeg besøker... Jeg selv er 32 år og har en datter på 14mnd. Bor i England, hvor både jeg og min samboer jobber. Når vi er på jobb så er snuppa i barnehagen. Når vi har fri så leker vi masse og prøver å være mest mulig ute. Vi har hatt problemer med både søvn og mating - men når hun rundet 9-10mnd så falt plutselig alt på plass og livet ble herlig. Nå er det bare morsomt å følge med på utviklingen hennes og jeg gleder meg også stort til den dagen hun får en liten bror eller søster (må bare få med samboeren på den tanken hehe)
Glajenta ♥ Skrevet 5. oktober 2010 #7 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg er ei jente på 27 år, bor i Bergen sammen med min kjære og vår datter på 22 mnd. Var aktiv på BIM og småtroll 0-1, men som så mange andre blir det ikke tid til så mye henging her inne når hverdagen innhenter en Vi er i full jobb begge, og snuppa er i barnehagen! Stortrives som mamman til ei lita jente, som begynner å bli stor - og synes det blir morsommere og morsommere for hver dag som går Nye gleder - og utfordringer - hver dag Vi har så smått begynt å tenke på søsken - men det blir nok en liten stund til...
Trollemor75 Skrevet 5. oktober 2010 #8 Skrevet 5. oktober 2010 Hyggelig med presentasjonsrunde! Jeg er 34 og har en skjønn og veldig aktiv gutt på 19 mndr. Vi er begge 2 i full jobb, eller prøver i hvert fall å være det, og Trollet går i barnehagen. Jeg har et ambivalent forhold til det å være mor, noen dager er det helt topp, men noen dager føler jeg meg veldig klaustrofobisk. Jeg har et stort frihets- og selvstendighetsbehov, og det har vært tøft å gi avkall på det. Og at Trollet er like egenrådig som moren sin hjelper ikke akkurat i hverdagen. Jeg sliter også med å kombinere full lederjobb med morsrollen rent praktisk, men gjør så godt jeg kan. Har heldigvis verdens beste mann å støtte meg til!
alenemed1. ♥ Skrevet 5. oktober 2010 #9 Skrevet 5. oktober 2010 Hei alle sammen jeg er 29, snart 30 år og har ei tulle på 14 mnd. Har vært mye opp og ned det og bli mammma, mye pga en barnefar som har gjort mye dumt. Heldigvis har jeg hele veien greid og glede meg over tulla, men nå har på en måte alt bare falt på plass og jeg stortrives som mamma Tulla går fulltid i bhg og storkoser seg der mens jeg studerer på deltid. Er så heldig at jeg ikke MÅ jobbe ved siden av så det blir mange fridager og korte dager på tulla i bhg Da koser vi oss hjemme eller ute med venner
Mamsen<3 Skrevet 6. oktober 2010 #10 Skrevet 6. oktober 2010 Hei! Jeg er 33 år og bor i Trondheim med mann og en sønn på snart akkurat 1,5 år. Jeg må si det var trivelig å være hjemme, men syns faktisk det var deilig å starte i jobb igjen. Jr stortrives i barnehagen og kan ikke komme fort nok inn når han leveres. Heldigvis synes han det er greit å bli henta, men er sliten da. Hjemme går timene fort etter middag. Da har han et veldig mamma-behov :-) Ellers er vi i gang med søskenforsøk vi da, fant ut at det er arti med unga :-D Klem <3
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 6. oktober 2010 #11 Skrevet 6. oktober 2010 Jeg er 29 år og bor i Bergen sammen med mann og barn, og er utdannet lærer. Har 3 gutter på 8 år, 6 år og 3 år, og en jente på 13,5 mnd. Synes det er veldig kjekt å være mamma, og både gøy, spennende og utfordrende og ha så "mange" barn. Merker at jeg blir mer og mer avslappet i mammarollen, stresser meg ikke opp for litt gråting og trass, men er heller ikke utlært på noen måte. Alle barn er forskjellige, og det kommer stadig nye gleder og utfordringer. Nå består dagene av å sjonglere jobb, studier, barnehage, skole/SFO, leker, treninger, kamper, venner hit og dit, planlegge husbygging osv. Hektisk, men det er også akkurat slik vi liker det :-) Bare viktig å huske på å roe ned innimellom. I kveld har vi avtalt date, så når alle ungene er i seng blir det sen middag, vin, levende lys og en god film :-)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 6. oktober 2010 #12 Skrevet 6. oktober 2010 Jeg er 27 år, bor utenfor Fauske i nordland sammen med min fantastiske samboer som jeg har vært forlovet med i 2 år. Har ei datter som nettopp fylte 1 år. De første månedene som mamma var utrolig tunge. Jeg hadde en jente som skrek mye og ikke ville sove. Jeg ammet fra jeg sto opp om morgenen til kvelden kom i omtrent 2.5 mnd, for det var det som kunne roe henne. Men jeg har lært meg at alt blir bedre med tiden, og etterhvert ble hun veldig blid og veldig fornøyd med tilværelsen. Hun har alltid vært aktiv, sta og bestemt. Etter jul vil hun nok begynne i barnehagen. For tiden pusser vi opp hus og forhåpentligvis kan vi flytte inn til jul. Nå venter vi på lillebrors ankomst. Termin 29. desember jeg har mye å se frem til
magica og lille tryll ♡ Skrevet 6. oktober 2010 #13 Skrevet 6. oktober 2010 Heisann! Så lurt med presentasjonstråd! Kjenner jo igjen mange av nickene fra småtroll 0-1 år... Jeg er 34 år, jobber som sykepleier og bor i Vestfold. Jeg er mamma til lille tryll som nå er 15 mnd. Har i tillegg termin med lillebror som har forventet ankomst om 4(!!!) dager ) Her går dagene med til å slappe av og lade opp til en ny spedbarnsperiode, mens snuppa er i bhg. Etter en litt slitsom innkjøring begynner hun nå å stortrives. Er selvsagt ellers veldig spent på hvordan den nye hverdagen som tobarnsmor kommer til å bli, med to så tette.
Moden fersking Skrevet 7. oktober 2010 #14 Skrevet 7. oktober 2010 Jeg snek meg inn her for første gang i dag, jeg! Tre uker til lillegutt er 1 år, så jeg håper jeg får lov... ;-) Synes det har blitt vel mye småbarn på 0-1 år... Jeg er 39 år, førstegangsmamma og stortrives i rollen. Lillegutt er blid og fleksibel (men viljesterk), og sliter meg absolutt ikke ut. Jeg bor i Oslo og har samboer (barnefaren). Det blir kanskje en bror eller søster etter hvert, men vil helst vente litt til... Vi har ikke fått barnehageplass, så jeg gleder meg til å kose meg hjemme med knøttet noen måneder til. Imponert over flere av dere med to så tette, men har selv en bror som er 16 måneder yngre, og det har vært kjempekoselig gjennom hele oppveksten (og er det fortsatt). Vet mamma og pappa hadde mye igjen for at vi fant så mye glede i hverandre, selv om det var heftig slåsskamp til tider...
olebrum30_05&09&13 Skrevet 8. oktober 2010 #15 Skrevet 8. oktober 2010 koselig med en slik tråd Er 24 år og 2 barnsmor til ei jente på 5 1/2 og 1 år.. Bor i Sandnes på Bogafjell med sambo (barnefaren) og her trivs vi veldig godt.. Er apotektekniker og nettopp begynt å jobbe etter endt permisjon.. Merker at livet er hektisk med jobb, bhg, husarbeid osv.. men det er absolutt verdt det.. Minstemann slet med sovingen fra 3-4 mnds alderen til 8-9 mnds alderen.. men så snudde det helt og han sover fra ca 7 til 7.. endel netter han våkner på natten men det er alltid en grunn for det nå er enda en tann kommet.. hehe.. har sagt at vi ikke vil ha mer unger.. nok med 2.. men vi får se hva fremtiden bringer.. hehe.. inntil videre storkoser vi oss alle 4..
Maia&Mathias <3 Skrevet 9. oktober 2010 #16 Skrevet 9. oktober 2010 Veldig koselig tråd! Er veldig lenge siden jeg har vært her inne, tia går så fort og har knapt tid til å sjekke facebook og mailen om dagen... Jeg er 30 år, bor i Kristiansand og har en godgutt på 1,5 år. Er førskolelærer og jobber i samme barnehage som lillegutt går i (heldigvis ikke på samme avdeling...). Bor sammen med barnefar og vi prøver nå på en ny liten spire, men kjenner at jeg ikke stresser så veldig med d. Blir selvfølgelig veldig glad når d skjer da! Jeg er så heldig at lillegutt har vært veldig snill gjennom oppveksten, sovet rundt siden han var 3 mnd men har nå en periode hvor han er våken en del ganger på natta. Dette er selvfølgelig veldig slitsomt og håper virkelig at perioden går fort over! Nyter virkelig å være mamma og synes d er kjempestas å følge med på utviklinga til skøyeren min.
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 9. oktober 2010 #17 Skrevet 9. oktober 2010 Jeg er 22 år, bor i Akershus og har ei lita jente på 18 mnd. Og skal ha nr to i januar. Så da får jenta mi en lillebror. Blir spennende å se hvordan det går:) Er for tiden sykmeldt med bekkenløsning og klarer nesten ikke å gå men gleder meg fælt til å bli mamma igjen! Er også gift med mannen i mitt liv og det eneste vi mangler nå er et hus. hehe Jeg er ikke her inne hver dag men syns det er koselig å titte innom hvis jeg kommer på det:)
Månestråle75 Skrevet 9. oktober 2010 #18 Skrevet 9. oktober 2010 Jeg er straks 35 år gammel, og alenemamma til ei jente på 18 måneder. I august begynte jeg å jobbe igjen etter 16 måneder i permisjon, og datteren min startet i barnehagen. Hverdagen er hektisk, men vi koser oss )
Gjest eelis+kian Skrevet 14. oktober 2010 #19 Skrevet 14. oktober 2010 Jeg er 20 år gammel og alenemor til en skjønn liten gutt som ble ett år i dag :-D Han er utrolig blid og aktiv dagen lang, og skravla går i ett. Nå har han nylig begynt å gå, og jeg er jo selvfølgelig kjempestolt. Jeg jobber som servitør mens lillen i barnehagen, og trives veldig godt med det.
Lille C Skrevet 15. oktober 2010 #20 Skrevet 15. oktober 2010 Er en jente som fyller 22 år om noen mnd, bare en uke etter datteren min fyller to. Jenta min er 21 mnd og verdens herligste solstråle såklart Jobber fullt innenfor butikk og pappa'n til mini jobber litt innenfor SFO og med psykisk utviklingshemmede i helgene ( Vernepleier assistent). Gullungen går i bhg på en avdeling med bare eldre barn, men hun trives der. Flyttet ut på landet for snart to mnd siden.
septbaby09 Skrevet 17. oktober 2010 #21 Skrevet 17. oktober 2010 Jeg er 28 år, og har også verdens skjønneste gutt, som akkurat ble 1 år. Er samaboer og vi har kjøpt oss et hus, som vi driver og totalrenoverer på 5 mnd nå...phu....!!! Tanken på 1 til er ikke helt nær ennå kjenner jeg da mini fortsatt har tilgode å sove en hel natt, og gjerne lenger enn 05-06 om morgenen!!!! hehe Han er en aktiv krabat som er høyt og lavt, akkurat begynt å gå noen skritt, babler masse, men ikke så mange klare ord... mest ga ga ga... tipper han digger lady gaga Også veldig blid, veier litt opp for søvnløse netter. Mini er fulltid i barnehage nå, og jeg jobber som sykepleier.
Mammatil1prøverpånr.2<3 Skrevet 18. oktober 2010 #22 Skrevet 18. oktober 2010 Jeg har ei nydelig jente på 19 mnder og er 20år selv. Ikke sammen med barnefar, men har en herlig samboer som er minst like god som bf! Bor i studentbolig i Stavanger, og går første året på førskolelærerutd. v.UIS. Lillejenta går i barnehagen om dagene og trives kjempe godt! Hun har alltid vært veldig aktiv så hun sitter ikke lenge i ro om gangen
kirsty*2barnsmamma Skrevet 18. oktober 2010 #23 Skrevet 18. oktober 2010 Jeg er 33 år gammel, bor i Bergen og har ei datter på 13 måneder Jeg er i full jobb mens mannen er foreløbig hjemmeværende pga manglende bhg plass... Jeg har vært aktiv i mange år på bim som langtidsprøver. Prøvde i 4 år og hadde 3 sa på veien samt 1 mislykket IVF forsøk. Nå prøver vi på nr 2 og håper det ikke tar like lang tid neste gang
Anettemor82 Skrevet 19. oktober 2010 #24 Skrevet 19. oktober 2010 Jeg er 28 år og bor i Bergen. Gift og har to gutter på 2 1/2 år og 1 år. Begynte igjen i jobb som lærer nå i august og begge guttene går i barnehage. Stortrives i mammarollen.
arachnia Skrevet 24. oktober 2010 #25 Skrevet 24. oktober 2010 Jeg er 24 år, og har ei jente på litt over 11 mnd. Har ikke hatt permisjon utover de lovpålagte 6 ukene i barselperioden. Er fulltidsstudent og jobber 100% (som lærer). Har vært tungt med barn og studier, men har heldigvis ei jente som har sovet hele natten fra hun var et par uker gammel. Stortrives i mammarollen! Hadde kortene våre blitt delt ut litt anderledes ville jeg aldri valgt å ikke ha fødselspermisjon, spesielt m.t.p at det var en vanvittig tøff fødsel som endte med keisersnitt. Men hadde ikke den muligheten. Nå venter jeg bare på å bli ferdig utdannet så jeg kan planlegge nestemann!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå