Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #1 Skrevet 3. oktober 2010 Frøkna på 3 år, har blitt interessert i jesus. Finner mange forskjellige barnebibler når jeg googler. Men hvem skal jeg velge? Hvilken anbefaller du, synest du passer til en 3 åring? Tar og imot tips til andre bøker om jesus. Takk
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #2 Skrevet 3. oktober 2010 *dytter* Ingen som har kjøpt egen bibel til sine barn? Eller andre bøker om jesus?
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #3 Skrevet 3. oktober 2010 Får ikke ungene ei bok frå kirken når de er fire år da? Inntil videre kan du vel fortelle henne om Jesus uten en bok?
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #4 Skrevet 3. oktober 2010 Er det ikke en sang bok de får fra kirken når de er 4 år da? Mener å huske det var det jeg fikk. Hun liker veldig godt bøker, lese stund. Derfor jeg tenkte barne bibel. HI
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #5 Skrevet 3. oktober 2010 Datteren min fikk en bok med fine bilder, historier om Jesus og noen sanger.. Så ikke så mye i den, da vi hadde en flott bok fra Jehovas Vitner som vi leste i..
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #6 Skrevet 3. oktober 2010 Mine barn har en meget kristen "gammeltante"(tanta til farmoren:)). Hun har gitt ungene en bok som heter "Gud er glad i meg. Bibelen". Ungene leser denne selv nå som de er skolebarn. Den skriver noen få ord om mange(66 stk, for å være nøyaktig) i bibelen, og litt annet. Og så er der mange tegninger. Og stor skrift med få ord. Det er vel essensen fra bibelen. "Gud er glad i sin verden, sitt folk og meg". Den kan jeg anbefale
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #7 Skrevet 3. oktober 2010 Vi fikk en fin barnebibel i en bokklubb for ett par år siden (Cappelen)... Ellers har jeg sett noen fine på bokhandelen som heter noe sånt som jentenes egen barnebibel og guttenes egen barnebibel, men hvilken aldersgruppe de passer til vet jeg ikke...
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #8 Skrevet 4. oktober 2010 Må du presse troen din på ungen så tidlig i det hele tatt da??? Hjernevasking er en uting!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #9 Skrevet 4. oktober 2010 Til Anonym 02:33: Er du hjerneskada eller noe sånn? Presse troen på ungen... ? Hvor fikk du det fra?! Og hvem har egentlig vondt av å høre om Jesus og de? Absolutt ingen... Er forskjell på å lese en bibel og være fanatisk kristen vet du! Jeg har selv ei på 3 år, som er kjempeopptatt av Gud og Jesus... og det har hun ikke lært av meg iallefall, for jeg finnes ikke kristen i det hele tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå