Gå til innhold

Flere enn oss som har småtasser som biter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han biter bare oss, og det virker som han gjør det for å se reaksjonen vår. Utrolig slitsomt, og vondt.. Noen som har samme problem og som har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde en periode fra han var 1 år og utover at han drev med det. Men vi ga bare klart uttrykk for at biting ikke var lov, Tok han vekk og sa nei når han gjorde det. Og det tok ikke lange tiden før han ga seg med det.

Skrevet

Jenta vår hadde en periode som hun skulle klype oss hele tida. I området rundt halsen. Veldig vondt, og hun kikka veldig på ansiktene våre da hun gjorde det. Dette var spesielt når vi gikk og bærte henne. Dette var i situasjoner hun var trøtt og generelt grinete. Tror det er en måte å uttrykke frustrasjon på/få oppmerksomhet, samme med biting.

Det vi gjorde var å si rolig "nei, det gjør vondt" og gå bort fra situasjonen. Dvs. sette henne ned på gulvet, reise oss opp hvis vi satt på gulvet med henne, osv. Da ble hun veldig lei seg og begynte å gråte. Det tok ikke mange dagene før hun sluttet med dette.

Skrevet

Småen her heldt og på slik då han var litt over året. Spesiellt om han var litt trøtt eller frustrert. Han såg på oss etter å ha bite for å sjekke reaksjonen. Han er ein type som synes det er ekstra artig å erte oss ved å gjere ting me seier nei til, så etter kvart sette me han berre frå oss på golvet og snudde oss vekk frå han litt. Då vart han veldig fornærma, og slutta snart med bitinga.

Skrevet

slet med at han bet alt og alle her en stund, har blitt flinkere nå, jeg gjorde som alle andre her også, sa det gjør vondt og satte han ned. Var fælt og måtte advare folk mot at han biter. Men nå er det blitt bra, nå har han begynt og prøve seg på lugging:/ Så gjør det samme da, sier kalrt i fra at det gjør vondt g setter han ned.

Skrevet

Hatt to perioder.. Rundt 1 år og rundt 15 mnd. Varte ca 3-4 uker hver gang og det gikk over. Var like konsekvent hver gang. Biter du så får jeg vondt og vil ikke være sammen med deg! Synes det er greit å reagere slik barna i barnehagen ville gjort. Trøstet eller avledet etterpå da :)

Skrevet

Dateren min på 1,5 biter i hovedsak meg. Hun har bitt et par ganger i barnehagen også, men da har det vært unger som har puttet fingrer inn i munnen på henne, så jeg setter ikke det i kategori "biting." Det virker som om det er noe hun plutselig får for seg hvis vi leker/koser. en litt rar måte og uttrykke begeistring eller hengivenhet på har jeg tolket det som. Jeg har som de fleste her reagert klart avvisende til denne væremåten. Det har gjort vondt, så reaksjonen har stort sett vært spontan og litt høylydt. Her har det ikke foregått i bolker slik det kan virke som hos andre. Men heller enkeltepisoder som kommer innimellom. Nå kan jeg nesten se det på henne før det skjer. så da stopper jeg leken eller skyver henne litt vekk før hun får hugget til. Hun biter stort sett i lår eller overarm. hvis jeg ser hun skal til å bite dytter jeg henne vekk og sier "nei, vi biter ikke."

Jeg vet at jeg også var et barn som bet. Jeg bet også andre barn i nærmiljøet og mamma fikk mye klager på dette. Håper å ikke komme i samme situasjon med datteren min.

Skrevet

Å jada! Hun biter, klyper, slår.....hun følger veldig med på ansiktene våre når hun gjør dette. Det skjer med oss foreldre, ikke med andre. Barnehagen har ikke hatt episoder. En gang var det så vondt at jeg begynte å gråte.....huff.....da ble hun så rar.

Fint å lese om deres erfaringer :)

Skrevet

Trollet på 19 mndr har nylig begynt å være rimelig voldelig på oss foreldre (bare oss): klyper, biter, slår, lugger, klorer...Han er ganske sterk, det er skikkelig vondt!

Foreløpig har vi ikke funnet noe som hjelper. Sier vi nei med streng stemme, ler han og fortsetter, gjerne hardere. Jeg prøver å holde han langt fra kroppen min slik at han ikke får tak, og helst legger han fra meg og får lit fysisk avstand mellom oss frem til han mister interesse. Ikke ideelt, men jeg slipper kloremerker i ansiktet.

I dag tok han fatt i håret mitt mens jeg bar han opp trappen, det var så vondt jeg droppet han nesten (bor i 4.)! Måte bære han videre mens jeg holdte på begge hendene, ikke en lett oppgave.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...