Gå til innhold

Spm til dere som har minst 2 ks bak dere

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! Jeg har ikke peiling på hvordan de gjorde det - om de snittet i, over eller under det gamle :)

Det jeg vet er at jeg fortsatt har bare ett arr på samme sted (så vidt jeg ser), og det grodde like fort andre gangen som første.

De kikket faktisk på det forrige arret mitt, som jeg ikke kunne se noe feil med, og mente det var en anelse skeivt, så de noterte seg det for at det skulle bli helt rett denne gangen ;) Er visst vanskelig å få helt 100% siden vi ligger litt overpå siden under operasjonen.

De snittet omtrent på samme sted, men vanskelig å si ettersom det første arret var omtrent usynlig.

Jeg spurte om de gjorde dette bevisst, men fikk til svar at de skjærer der det virker mest hensiktsmessig uansett hvor det forrige snittet er lagt. Hvor de skjærer kommer vel an på hvor livmoren ligger i forhold til skambeinet, og hvor høyt skambenet ligger, hvor hårkanten går, hvor høy eller lav magen er, hvordan babyen ligger osv.

Hos svigermor f eks laget de et penere arr med ks nummer 2. De skar vekk arrvev etter ks nummer 1 og skar bort litt ekstra hud over og under arret slik at det nye arret ble mye penere. Vet ikke hvor ofte de gjør slike ting, men de hadde i alle fall tatt litt hensyn til at hennes første arr var veldig stygt og klumpete.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...