Bellbaby Skrevet 3. oktober 2010 #1 Skrevet 3. oktober 2010 Sønnen min blir 3 år nå i oktober, men jeg har tenkt å vente ett år til før jeg arrangerer barneselskap. Skal be familien og venner med barn, men begynner nå å lure på om det er veldig vanlig å ha barneselskap også i den alderen. Det er bare fire andre barn på hans alder på avdelingen i barnehagen, og han har blitt invitert i bursdagen til en av de. Men det virket ikke som han forstod hva bursdag er. Jeg vil ikke at han skal føle seg "utenfor" og at han skal få samme opplevelser som andre på hans alder. Håper på tilbakemeldinger :-)
Gjest Skrevet 3. oktober 2010 #2 Skrevet 3. oktober 2010 Vi skal ha bursdagsselskap til vår 3 åring med barn fra barnehagen. Han ble bedt i sin første bursdag når han var 2 år til en annen som var 3 år i barnehagen. Etter det har han vært i 4 andre bursdager til barn i barnehagen. Han skjønner veldig godt hva bursdag er, veldig godt! Snakker mye om at han snart er 3 år.
MathildeC Skrevet 4. oktober 2010 #3 Skrevet 4. oktober 2010 Vi gjør som dere, har et selskap med venner & barn. Men ikke et rent barneselskap, f.eks med barn fra barnehagen. Jeg synes hun er for liten, vil hun skal kose seg med kjente og kjære ansikter, og heller ta barnehagen neste år, når hun blir 4. Jeg har bare vært i ett barneselskap for treåring, hun bare vaste rundt, tom i blikket.. Men man gjør jo det man har lyst til selv og det kan sikkert være kjempekjekt. En vanlig "regel" er at man inviterer like mange barn som antall år barnet blir, så da 3 barn til treårsdagen :-).
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #4 Skrevet 5. oktober 2010 Her skal det også feires 3 årsdag snart. Hun gleder seg veldig til bursdag og vet godt hva det er men vi inviterer kun ei venninne m/foreldre fra barnehagen i tillegg til vår familie pluss noen vennepar med barn. Barnehagevenninna er ei jente som nettopp har hatt bursdag og hvor jenta vår var bedt, samt at vi kjenner foreldrene hennes. Jenta vår har mange søskenbarn som kommer så det blir flere små barn. Noen flere utover dette blir det ikke før neste år. På 4årsdagen vil det nok bli ett fam.selskap og et venneselskap.
lille sprelle Skrevet 6. oktober 2010 #5 Skrevet 6. oktober 2010 Vi har hatt venner med barn i tillegg til familiebursdag hele veien. Det kommer vi til å ha på 3-årsdagen også, men da blir det nok invitert de 3 andre barna på samme alder fra barnehagen også (med foreldre - noe annet blir litt håpløst når de er såpass små synes jeg) Vi kjører bestandig utebursdag (det er om vinteren), så plass er ikke noe problem.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #6 Skrevet 6. oktober 2010 Kjenner bare to treåringer jeg. De skal ha første, "rene" barneselskap når de fyller 4. (Forskjellige familier) Men venner/familie med barn har vært med å feire treårsdagene, toårsdagene og ettårsdagene deres.
Ranveig R Skrevet 6. oktober 2010 #7 Skrevet 6. oktober 2010 Vi ventar nok eit år til ja. Når lille fyller 3 om ein knapp mnd kjem vi nok til å ha familieselskap, og så eit selskap til med mødre/foreldre + barn frå open bhg. Lille begynte i bhg først no i haust og går framleis der 2 dagar i veka, så ho har god kontakt med ungane der. Eg ville heller ikkje vore komfortabel med å ha ein haug med framande 3-åringar utan foreldre på besøk, dei er ikkje sjølvstendige nok for meg. 4-åringar er liksom så mykje større, då snakkar dei aller fleste veldig forståeleg, dei går på do sjølv, osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå