Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten tass som fikk øyekatar igår.Han er ikke forkjølet, men det kommer litt gult puss ut av øyet men selve hviten er fortsatt hvit.Det er gjenklistret når han har sovet natten gjennom, men sånn ellers idag har det ikke vært så mye puss der. Jeg har lest litt om det på nettet, men blir ikke helt klok på om det trengs antibiotikakur eller om det holder med saltvann. Jeg tenker mest med tanke på barnehage. Det stod at hvis det var virus kunne han gå, men var det bakteriell måtte han ha kur. Hvordan vet jeg forskjellen? Høres kanskje teit ut, men jeg hadde hatt lyst at han gikk i barnehagen imorgen siden det er fotograf der den dagen...Er det evt en mulighet å stikke innom akkurat når fotografen er der og gå igjen etterpå. hadde vært så kjekt om de kunne tatt et bilde av han og broren.

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har ikke vi hatt øyekatarr siden vesla var baby. Men i hovedsak behandler jeg ikke øyekatarr. Jeg vasker bare bort puss med våt klut og passer på at øyet ellers ser friskt ut og at det bedrer seg. men registrere at reglene er strengere i barnehagen når det kommer til bakteriell infeksjon. Er skeptisk til antibiotikabehandling av dette da dt blir så lett resistens for denne typen bakterier som pleier å være i øyekatarr. Men samtidig er det jo veldig smittsomt, og derfor ikke ønskelig å spre i barnehagen. Forhør deg med lege om hvordan de vurdere om det er virus eller bakterier. Av hensyn til smittespredning ville jeg nok fulgt barnehagens rutiner. Men skjønner veldig godt du vil han skal få tatt bilder. Kanskje han kan komme til bildene også dra igjen. Hvis han ikke er ute og løper blant de andre barna kan du jo redusere smitterisiko.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...