K_77 Skrevet 3. oktober 2010 #1 Skrevet 3. oktober 2010 Hei:) Jeg har ei lita snuppe på 10 uker som har begynt å styre litt når hun skal sovne på kveldene/natta. Hun fekter med armene og sparker med beina, og hver gang hun er i ferd med å søvne og armene treffer dyna eller madrassen, skvetter hun til og våkner igjen. Sånn gjør hun om igjen og om igjen sikkert 100 ganger før hun til slutt sovner, trøtt som en sokk stakkars. Hun kan ligge sånn i opptil halvannen time. Så, jeg lurer litt på om jeg skal forsøke å reive henne. Tenker at hvis jeg får holdt armene hennes stille så vil hun finne søvnen fortere, og det ville jo vært mye bedre for henne. Selv ville jeg nok fått hetta om noen "bandt" armene mine så er litt skeptisk... Men har lest her om noen av dere som gjør dette med positivt resultat. Er det for seint å begynne med det nå når vi ikke har gjort det før? Og protesterer de lenge før de blir vant med det? Akkurat det varierer vel fra barn til barn da men...
Marius og Jonas! Skrevet 3. oktober 2010 #2 Skrevet 3. oktober 2010 Lillebror her i huset var også veldig urolig de første mnd, og vi begynte å svøpe han etter tips fra fysioterapeuten. Og det virket umiddelbart! Han fant roen mye raskere. Tidligere stresset han seg selv med å ligge å veive med armene. Fysioterapeuten sa også at å bli svøpt kjennes veldig betryggende for nyfødte, da de er vant til å ligge trangt inni magen. Så å ha mye plass rundt seg kan gjøre at de blir urolige. I begynnelsen så lå mini helt rolig mens han sov, men etter hvert som han ble større, så begynte armene å komme ut av teppet vi svøpte han i. I sommer droppet vi å svøpe han pga varmen, og gikk heller over til å bruke en sånn pose som man får kjøpt på H&M etc, og den overgangen gikk veldig greitt. Har etterhver begynt med babysafe på han, da han syns det er mye mer spennende å utforske senga istedet for å legge seg ned å sove..... Storebror brukte også babysafe da han var liten, og vi har veldig good erfaring med det, selv om det tydeligvis er litt omdiskutert.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 3. oktober 2010 #3 Skrevet 3. oktober 2010 Bare å prøve det, så ser du=) Eldstejenta vår elsket å bli reivet, det roet henne veldig og man slipper disse refleks-bevegelsene som ofte kan vekke dem opp igjen etter innsovning. Det er jo trangt og trygt, akkurat som i livmoren, så er ihvertfall verdt et forsøk synes jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå