Gå til innhold

En presentasjonstråd ;-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt ny her inne, og tenkte det kunne være hyggelig med en liten presentasjonstråd ;-)

Jeg fødte en liten sønn onsdag 29 september kl. 03.33. Han var 3170 gram, 52 cm lang og 35 cm rundt hodet.

Fødselen gikk veldig fort (den aktive fasen og utdrivningsfasen ihvertfall), og jeg fødte uten noen form for smertestilliende.

Fra før av har jeg en liten jente på 4 år.

Er selv 31 år og bor i Akerhus ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann og gratulerer så mye med lille prinsen:)

Jeg er 30 og har en liten jente på 2 og fødte tvillinggutter for snart 5 mnd siden, men de er kun 3mnd babyer da de kom 2 mnd før tida.

De var da 1,6 kg og 41 cm.

Fødselen ble igangsatt da vannet begynte å gå et par dager før og jeg hadde en infeksjon i kroppen. Det gikk veldig raskt og fint. Første i hode og andre kom i sete.

Det var noen spennene uker som fulgte og guttene er i dag friske og raske. Vokser i rekordfart:)

Skrevet

Velkommen, og gratulerer med den lille.

Jepp... presentasjonstråd er sikkert en god ide det :)

Litt om meg. Jeg er 31 år, bor et sted i Telemark, og ble mamma til mitt første barn 4. august. Det var ei fin lita jente på 3600 gram, 49 cm lang og 36 rundt hodet. Hun blir 2 mnd i morgen. Tiden går fort!

Min fødsel gikk over ca 16 timer+. Sluttresultatet ble veldig bra :) Hvis jeg også skal si noe om smertestillende så fikk jeg til slutt full pakke, he-he. Dvs lystgass først, og epidural de tre siste timene. Og det skal jeg ha neste gang også hvis fødselen tar lang tid.

Lykke til som tobarnsmamma!

Skrevet

Hei og gratulerer!:)

Jeg er snart 24, og har en sønn på 6 måneder. (05.april kl. 21:23). 2765gram og 48cm lang, 34cm rundt hodet).Hastekeisersnitt.

Bor med forloveden/barnefaren i Buskerud og vi har vært sammen i snart 4 år:)

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Da har jeg største ungen her foreløpig! :-) Gutten min kom til verden torsdag 17.juni kl 09.50. Han var 4370g og 54cm lang, 36,5cm rundt hodet.

Jeg hadde en fantastisk fødsel! Fikk nemlig morfin, slik at jeg mer eller mindre sov meg gjennom den aktive fasen. Så jeg gikk på en måte rett fra latent fase til pressrier! :-) (Fikk morfin da jeg hadde gått med regelmessige modningsrier så lenge og var helt utslitt..)

Jeg er 27 år og fra Østfold. Jeg er gift med barnefar og dette er vår første.

Skrevet

Hei cat, og velkommen inn hit=)

Jeg fødte jo lillesøster for snart 2 uker siden, 21.09- og hun var 3200 g og 52 cm lang. Fødselen gikk altfor fort synes jeg- 2 timer fra første rie til hun var ute- så det gjorde jo syyykt vondt. Men desto bedre form etterpå, og amming og alt sånt har gått kjempebra!

Er 27 år, og har en jente fra før som fyller 2 år om en drøy uke. Bor også i Akershus, med min kjære gjennom 10 år og våre to små skjønne jenter. Livet er herlig, med melkespreng, bleieskift og det som ellers hører med til nyfødt-tilværelsen:D

Skrevet

Så koselig å høre fra dere alle!!! ;-)

Håper vi blir en fin "gjeng" her inne også, som på BIM, selv om det sikkert ikke blir så intenst ;-)

Min fødsel gikk også sinnsykt fort Lykkelig&glad, den aktive fasen og utdrivningsfasen tok tilsammen bare en halv time!!! (altså fra 4 cm åpning til ungen lå i armene mine). Selv jordmor var sjokkert. Hadde derfor enorme og intense smerter i den tiden det varte. Modningsfasen tok derimot et par døgn, og den latense fasen ca 7-8 timer, men da var jo ikke riene så alt for vonde...

Skrevet

Hei! Jeg fødte også den 29 september :) Klokka 20.21. Da kom prinsen vår etter en laang fødsel. Han var 3835 gram og 52 cm.

Ble satt i gang av medisinske grunner mandag 27, men kroppen brukte lang tid. Masse masrier uten resultat. Først onsdag var kroppen så klar til at de kunne ta vannet klokka 07.30 om morgenen. Hadde nesten ikke rier selv utover i fødselen, de var korte og 5 minutter i mellom. Ble satt på drypp, men da sank hjerterytmen til lille. Så det var nære keisersnitt men lillemann ble tatt med vaakum til slutt. .:) Er glad for at vi slapp å bli sendt til operasjon. Mamman var utslitt men junior var i kjempeform da han kom ut, selv etter alle påkjenninger. :)

Jeg er 23 år fra Trøndelag. Har samboer og er stemma til en aktiv kar på snart 4 år:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...