Sommerbebiss Skrevet 3. oktober 2010 #1 Skrevet 3. oktober 2010 Jeg har hatt veeldig mye melk, har vært sprengt hele tida. Og når han drikker, og blir mett av og til. Står spruten i ansiktet hans. Og jeg må pumpe meg tom etter hvert måltid. Men jeg merket først på fredag, at han var veldig urolig på puppen. Sugde litt, men så gikk det litt tid og han ble kjempe irritert og sur. Slik holdt det på hele dagen! Helt til sent på kveld. Da fikk han rikelig melk, da dryppe det ut hele t-skjorta mi og han spiste godt. La seg godt til rette, og sov kjempe godt hele natta! Lørdagen var alt som det skulle igjen. Men så er det akkurat det samme i dag! Han har vært veldig slapp i hele dag, sovet nesten hele dagen. Er bare vaken litt av og til, og da skriker han etter mat. Jeg legger han inntil puppen, men han blir urolig og irritert. Og etter en stund sovner han igjen. Hva skal jeg gjøre, og hvor lenge bør jeg vente før jeg gir han noe annet? Jeg har veldig mye morsmelk i frysen så jeg kan ta opp..
lilleღpersille Skrevet 3. oktober 2010 #3 Skrevet 3. oktober 2010 Hei! Det er vanskelig å si:) Ville foreslått at det kan være økedøgn, men i og med at du har hatt så mye produksjon og måttet pumpe deg etter måltidene, er det nok usannsynlig. Men de vokser jo veldig i den perioden og det kan jo være at han har behov for godt med "topping" enkelte dager. Ellers kan det jo være noe magevondt som gjør ham urolig. Da kan de ofte vise tegn til sult. Tror ikke du mister melka, det skal mye til. Fortsett med det du gjør nå. Legg ham til så ofte han vil. Blir det for uholdbar situasjon for deg, kan du jo prøve med litt tillegg. Vil også minne deg på at det er vanlig at de ligger mye til brystet på kveldene, dette for å spise seg opp til natta. Om du tror han har vondt kan du prøve å gi sukkervann (1 ss sukker i 1 dl kokt vann) Gi opptil et par ml som skal virke på tunga til babyen:) Lykke til:)
K_77 Skrevet 3. oktober 2010 #4 Skrevet 3. oktober 2010 Hei! Først av alt, - ikke stress! Har du fått mindre melkeproduksjon så er stress ikke bra. Og så, - så heldig som har masse morsmelk fryst ned!! Da er det uansett ingen fare dersom du "mister" melka (dvs har litt mindre produksjon noen dager). Den produksjonen får du opp igjen dersom du ønsker det, iallefall gjorde jeg det uten problem da jeg mista min. Her finns det triks som iallefall gjorde susen på meg. Du kjenner selvfølgelig babyen din best, men kan det være at han blir mett fort og så blir irritert over at det fortsatt kommer melk når han bare vil ligge der og bruke deg som smukk? Sånn er nemlig jenta mi, og det tok litt tid før jeg skjønte det, jeg skjønte ikke hvorfor hun var irritert når jeg så tydelig hadde mer melk til henne! Putta inn en smukk og hun sovna som en stein:) Ikke sikkert det er det samme hos deg, men ville bare nevne det, har lest om andre her inne også som har hatt det likt:) Lykke til:)
mio34 Skrevet 3. oktober 2010 #5 Skrevet 3. oktober 2010 Hei. Jeg tror kanskje at babyen din kun får drukket den første melken som kommer ut av puppen. Den første melken som kommer er ment for å slukke tørsten, det er denne melken som renner lett ut av puppen. Når det har gått en stund kommer melken som gir mest næring til babyen. Det er viktig at babyen får i seg denne melken. Dvs. i en pupp kommer "skummetmelken" aller først før den blir til "fløte". Hvis jeg var deg ville jeg latt være å pumpe puppen ferdig og heller la babyen suge på samme pupp 2 ganger før du skifter pupp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå