Gå til innhold

Vil IKKE ha middag?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal jeg gjøre? Sønnen min nekter å spise middagsglass. Alle typer! Har prøvd å lage hjemmelaget,gi han en og en ting, men nei, han skal IKKE ha! Blandet i litt mme også,uten suksess.

Vet ikke hva jeg kan gjøre nå,for å få han til å spise middagsmat?

Han er 6 mnd og sånn har vi holdt på i 2mnd nå! Han får grøt til lunsj og kvelds, ellers mme.

Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre for å få han til å like det?

Og hvor lenge må jeg holde på med hvert glass for å venne han til smaken? (det sies at en baby må ha nye ting 10-15 ganger før h*n liker det)...

takk for hjelp dere kloke damer der ute!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Holdt på slik jeg også. Tilbydde og tilbydde, men jenta nekta. Helt til en dag da vi var på hyttetur. Hun spiste opp alt! Jeg var så glad at jeg gråt. :-)

Jeg ga fort opp glass for det ville hun ikke ha. Også bruker jeg krydder i maten hennes. Papper, hvitløk, urter osv.

Fiskeboller i hvit nansaus var den som gjorde først suksess.

Glassmiddagen smaker jo ikke godt... Også hjalp det at vi spiste sammen. Nå smaker hun på alt. Ikke gi opp!

Skrevet

takk for svar:)

Tenkte å prøve å lage noe selv igjen snart, det er en stund siden jeg gjorde det.

lønner seg kanskje å blande med nan ja, men da jeg prøvde det med middagsglasset ville han ikke ha. Men kanskje om jeg prøver å mose potet og fisk i nan? eller lignende?

Bare til å begynne med?

hva slags fisk? kan jeg koke torsk til han? har torskefilet i fryseren:)

Skrevet

Sånn var min første fødte også. Han nektet totalt å spise middag, helt til en dag da han var ca.8-9mnd. Fikk da i tips å lage maten selv med en "super" oppskrift.

1 kokt potet

1 kokt gulrot

2 skiver med skinke (vanlig påleggsskinke)

og en klatt med margarin

mos med stavmikser e.l. og server.

Det gikk ned på høykant hos min gutt. Men han måtte ha det helt finmoset. Å finmoset middag måtte jeg fortsette med helt til han var over året, han nektet å spise alt med noe som var tilnærmet lik å ha klumper i seg.

Men mitt beste råd er å vent noen uker, før du prøver igjen, går som regel bedre da :)

Lykke til :D

Skrevet

Det med konsistens tror jeg er veldig viktig. Jeg kan tilby glass med litt klumper i (nestle og småfolk). Da brekker min lille snupp seg, men hvis jeg moser samme maten ekstra med stavmikser så sklir det rett ned. Hipp sine glass er uten klumper og de funker uten ekstra mos.

Ellers tror jeg også på teorien med litt krydder, de liker litt smak.

Skrevet

Hva med kokt potet og gulrot med fiskeboller til? Mild konsistens iallefall...

Skrevet

Nå liker gutten min allslags mat, selv om det tok litt tid før han "knakk koden" og skjønte poenget.

Men - jeg merker veldig godt at han liker veldig mye bedre når han får smake på vår middag, det tror jeg er på grunn av at det er mer smak på det, rett og slett.

Jeg er jo litt skeptisk på grunn av salt og slikt, men litt av og til skader ikke, tenker jeg.

Så jeg ville forsøkt å gi sønnen din fin-most middag av samme type som dere har, med endel smak på, og sett om det gikk bedre.

Skrevet

Datteren vår på 2 år er fremdeles slik, spiser ingenting av middagsmat, kun brødskiver og grøt. Det blir mennesker av dem likevel og som legen vår sier; Han har aldri møtt et voksent menneske som bare spiser brød og grøt så på et eller annet tidspunkt går det seg til. Ikke stress med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...