Gå til innhold

Hjeeeelp! Kan jeg "si opp" en jobb før jeg har begynt? Angrer sånn!!! Får det konsekvenser for dagpenger??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har takket ja til en jobb jeg egentliig ikke har lyst på. de tilbød meg bare så mye penger at jeg ikke klarte å si nei, selv om hjertet mitt sa nei nei nei!!! og nå angrer jeg. skal bvegynne om to måneder. kan jeg ringe og si jeg angrer uten å måtte si opp? er jo like dumt for dem det, hvis jeg sier opp 1.12 og har to uker oppsigelse i prøvetiden.. bedre å gjøre det nå?? men, har dette noe å si for mine dagpenger? jeg mistet den forrige jobben pga nedskjæringer, og skulle derfor gått på dagpenger fra 1.12 hvis jeg ikke fikk ny jobb. regner ikke med at jeg får en ny jobb med en gang. så lenge jeg ikke har begynt i jobben, så har jeg vel ikke sluttet frivillig heller? vet at man da får 8 uker "straff" uten dagpenger hvis man sier opp selv..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mann mistet jobben pga konkurs.. Han skaffet seg selv en ny jobb, tilkallingsvikar.. Denne jobben tapte han 5000 kr i mnd på, så det gikk ikke..

Han mistet ikke dagpenger..

Skrevet

har du skrevet kontrakt? Hvis du ikke har det er det jo bare å si til arbgiver at du ikke ønsker jobben likevel.

Har du opplyst nav om at du har fått jobb?

Skrevet

Hvis du har fått deg jobb, så kommer du til å miste dagpengene fra NAV, fordi når du sier opp selv, så er ikke det bra i NAV`s øyne.

Så ikke noen idè å fortelle dette til NAV isåfall..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...