Gå til innhold

Noen med erfaringer med disse vognene? Hvilken burde jeg velge?

Anbefalte innlegg

Jeg har tittet litt rundt og det er så mye å velge i denne barnevognjungelsen, men likte godt brio duo go, og syntes teutonia cosmo lignet en del, og liker også ABC design cobra.

Hva anbefaler dere? noen erfaringer og råd? tre eller 4 hjul?

Fortsetter under...

Jeg har ikke erfaring med noen av de vognene du nevner annet en venninne som kjøpte GO, men solgte den ganske kjapt igjen. Fremhjulene var for små! (spørs jo litt hvor du bor).

Jeg har en trehjuling fra EasyWalker som er helt perfekt!! Den har lang rygg, er kjempelett, tøff å se på og triller godt på all slags føre. Bagen er i tillegg stor og har en supergod madrass sammenlignet med andre vogner!! Det er bare tull at trehjulinger triller dårligere på snø osv, for de er lettere og er enklere å dra/dytte foran seg! Men om du vil ha en med 4 hjul så har EW en vogn som heter QTRO. Denne har fire hjul, to svingbare, FOTBRETT og er bare helt genial! <3 Lykke til!

Skjønner godtat du likte Brio Go! Vi har vært innom en del vogner og nå triller vi lillebror i en Brio Go. Vi er veldig fornøyde!

Det er mange positive ting ved vogna bla.

- veldig god demping.

- vendbar sportsdel.

- enkelt å ta av bagen og bytte fra bagdel til sportdel (lillebror er 6mnd. så det hender han er litt i sportvogna når han vil titte og følge med mens storesøster leker ute.)

- veldig stor og romslig kurv under vogna.

- ok størrelse på bagen.

- veldig lun og god kalesje på sportsvogna.

Jeg har ikke prøvd den på vinteren ennå, så kan ikke si noe om hvordan de litt mindre hjulene fungerer da. Det kommer jo helt an på hvor man bor og hva slags vinter det blir. Også er det et minus at sportsdelen ikke har full liggestilling.

Lykke til med vognvalget!

Annonse

Hei!

Jeg har brio happy- det er den modellen med vanlige hjul- et av mine krav når det gjelder vogn. Jeg hadde bagdelen sist vinter ( fra feb) og var så fornøyd at jeg valgte å kjøpe sportsvogna nå på sensommeren.

Har vært og kjørt overalt med denne vogna- i marka, på glattis og i store snømengder, grus og asfalt. Elsker denne vogna. Den er ganske mye lettere enn mange andre og ( usikker på om det er + eller- for deg) litt smalere slik som jeg ser det. Altsa sittedelen.

Hvis du heller mot brio go som du snakker om her, så sjekk ut de andre brio vognene først er du snill. Det kan hende forholdene der du bor trenger solide hjul - tenk aller først på det!

Av de du nevner ville jeg gått for Brio go. ABC design er i mine øyne plastic fantastic til sammenligning. Teutonias vogner er svært korte i ryggen. Brio go har veldig(!!!) god fjæring, trinnløs ryggregulering, lun sportsdel og romslig handlekurv. Det er vogna "alle" har snakket om det siste året, og nå kommer snart 2011 utgaven som er blitt ytterligere forbedret. Så om du står mellom disse tre, ville jeg definitivt valgt Go.

Eneste minus med go er at den ikke har full liggestilling, og kalesjen på bagen er ikke så lun, og er lang men smal. Ingen av disse vognene er i mine øyne optimale som ENESTE vogn til alt av føre, egentlig bør man ha en vogn i tillegg til de verste snødagene og vanskelig føre (med mindre man har vinterhjul til, som til Bugaboo cameleon).

Om jeg skulle anbefalt deg en helt annen vogn og gi deg mitt aller beste råd om du skal ha vogn fra nyfødt. Så vil jeg råde deg en tradisjonell firhjuling som ikke veier så mye. Brio happy duo 2011 med luftdekk, eller Emmaljunga city cross 2011. De kommer frem over alt (særlig happy med luftdekk) og er i tillegg fine. Bagene er passelig romslige og sportsdelene er flotte med full liggestilling. De veier kun litt over 14 kg.

TAKKER for så mange svar! Jeg kommer ikke til å velge "vanlig" vogn da jeg syntes det virker som et mareritt å løfte vogna for å svinge hele tiden, så roterende forhjul er et must for meg.

Jeg bor på Lilleaker så er mest vanlig vei og i byen jeg kommer til å bruke vogn. Heller veldig mot Brio go, den nye utgaven får forbedret kalesje.

Syntes den er utrolig fin også =) Så skal ta meg en tur tilSverige om ikke for lenge der er den mye billigere nemlig!

Tusen takk alle, tror jeg er mer klar nå =)

Har hatt abc design cobra ett par måneder nå. Er ikke så plastic fantastic som jeg først syntes når jeg pakket den opp, men er likevel ikke helt fornøyd. Det setter seg fort stein i hjula, og det venstre bakhjulet kommer med rare klikkelyder til tider. Vet ikke helt hva dette kommer av, men det er irriterende. Så irriterende at jeg sansynligvis kommer til å levere den tilbake. Ellers så er den god å trille, barnet mitt trives (har bare prøvd ut sportsvogndelen), den har veldig god plass og lett tilgang til kurven under, fjøringa er relativt bra, og den er lett å legge sammen og tar veldig liten plass sammenlagt. Og med teutonia solskjerm og egensydd vindtrekk, så er vogna nærmest perfekt...bortsett fra den klikkinga! Aner selvsagt ikke hvordan den vil fungere på vinterføre, da.. Vet ikke om du ble noe klokere ang cobra etter dette, men dette er nå ialfall min erfaring...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...