Gå til innhold

pumper dere opp melk før barnevakt eller gir dere mme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer på hvordan få til å lage et lager slik at man kan gi pumpet melk når man er borte, er det slik at dere har pumpet opp et lager til når dere skal være borte fra babyen ,eller gir dere da mme?noen tips til å pumpe og lagre melk. merker jeg bare er litt redd for at den lille skal bli sulten akkurat idet jeg har pumpet ut alle melken;)han er dog veldig stabil ,ammer hver 3 time ca, men noen ganger hver 2:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trener annenhver dag på treningssenter og da pleier pappaen å gi småen flaske. Jeg pumper meg om morgenen rett etter småen er forsynt, da har jeg mest melk. Jeg har gjort dette ganske lenge, så har mye mer melk enn det småen trenger. Oppbevarer melken i kjøleskapet. Hvis melken ikke blir brukt i løpet av dagen, legger jeg den bare i frysen, så har jeg til en annen gang. Utrolig praktisk hvis noe plutselig dukker opp.

Jeg spurte helsesøster en gang om hvor lenge etter brystet var tomt til det var melk der igjen. Hun svarte at det ville aldri bli helt tomt, og i løpet av en time ville det være ganske mye melk der igjen. Men jeg pumper meg aldri rett før jeg vet at småen er kjempesulten og vil ha mat. Da får jeg bare en sur og grinete unge som ikke klarer å konsentrere seg om å få ut melken.

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Jeg pumper, men jeg har alltid et par sånne ferdige blandet mme i skapet. De koster rundt 10kr for 200ml og jeg syns ikke det er dyrt om man ikke bruker de ofte. Jeg har kun gitt mme 2 ganger og det har vært når faren skulle ha ungen alene og jeg ikke rakk å pumpe ut nok mm. Da ga jeg 50/50 mme og mm. Gutten er snart 4mnd.

Skrevet

Barnevakt - hva er det??? ;-)

Skrevet

Pumper etter han har spist..

Skrevet

Med førstemann pleide jeg å pumpe meg på morgenen rett etter han hadde spist, for han spiste stort sett bare av en pupp til hvert måltid, så jeg lot han spise av den ene, så pumpet jeg den andre etterpå. Han yngste spiser stort sett av begge puppene til alle måltider, så da er det ikke så lett, men han begynte veldig tidlig å legge seg for natta kl 19, så de gangene jeg har hatt behov for å pumpe nå, har jeg gjort det på kvelden før jeg legger meg, da er det noen timer til han skal spise igjen.

Det gjør jo ingenting å gi mme de gangene du har barnevakt heller, men da bør du prøve å gi det på forhånd så du vet at babyen liker det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...