Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

leste man skulle begynne fra 4-6 mnd, hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi begynte ved ca 4mnd. Grøt først. Deretter fortsatte jeg å la henne smake på alt som er babyproof. Hun er veldig ivrig på nye smaker.

Skrevet

Min er 4 mnd og vi begynner nå, men sliter litt. Håper han spiser grøten sin snart

Skrevet

Her begynner vi om en uke. Da er lillejenta 4 mnd :) Alt etter 4 mnd er greit for da er nyrene ordentlig utviklet

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Jeg planlegger å fullamme i 6 mnd, hvis han fremdeles legger bra på seg og han lar meg sove litt om natten... Så da blir det grøt til jul, for denne karen! :-)

Skrevet

Vi skal begynne med grøt når han blir 4 mnd.. Gjorde det med storebror også :)

Skrevet

Så lenge lillegutt er fornøyd med pupp, venter jeg så lenge som mulig med å gi annen mat. Helst til 6 mnd. Utrolig enkelt og greit å slippe å tenke på å ta med mat til han når vi skal ut på noe!

Skrevet

Vi begynner med litt grøt om to uker når sønnen min er 4 mnd.

Tror jeg ville ventet til 6 mnd hvis jeg hadde fullammet.

Skrevet

Jeg fullammer, og venter til 6 mnd dersom hun fortsetter å være fornøyd. Har en sønn fra før som jeg begynte å gi grøt fra 4 mnd (han fikk mme), og det var han ikke noe særlig glad i, så denne gangen gidder jeg ikke stresse med det, er så utrolig lettvint å amme!

Skrevet

Vi begynte med velling ved 4 måneder, og grøt et par uker senere. Nå er vi oppe i 3-4 måltider fast føde pr. dag, og veldig lite MME.

Skrevet

Dette kommer jo også an på om baby ammes eller får MME- min første var flaskebarn, og pga dårlig vektoppgang begynte vi derfor med grøt da hun fylte 4 mnd.

Skrevet

Jeg begynte med innføring av grøt fra han var 3,5mnd.. Når han var 4mnd så fikk han full porsjon med grøt 2ganger om dagen, og fruktmoser\smaksprøver nå og da.. Har en liten en med stor appetitt, som var mme-lei og trengte mer næring.

Skrevet

ammer og planlegger å fortsette fullamming frem mot 5-6 mnd så lenge begge er fornøyde. Tenker å gi henne smaksprøver hvis hun begynner å interessere seg for mat før. Nå er hun helt uintr. Snart 4 mnd.

Skrevet

Min jente er 3 mnd og 1 uke. Hun fikk sin førte skje med grøt i dag. Smattet det i seg. Er nok utsultet da hun har fått total "spisevegring" (både på pupp og flaske).

Får se hvordan det går. Reagerer hun veldig får jeg slutte og vente til 4-5 mnd. Men helsesøster mente det var viktig at hun fikk mat også, det har hun forsåvidt rett i... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...