Gå til innhold

når slutte deres 2 åring å sove på dagtid? (hjemme)

Anbefalte innlegg

Skrevet

min 2 åring er det nesten umulig å få lagt på dagtid hjemme i helgene....men han har virkelig behov for søvn! han har også begynnt å sove lengere om morgenen da,våkner ca kl 8...før var det 6.30. kanskje tiden er inne for å slutte med soving...kanskje jeg må innse at min lille 2 åring faktisk begynner å bli stor hehe..

I barnehagen sover han,noe som er veldig greit siden det er et større aktivitets nivå der enn hjemme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

glemmte å si at hvis han sovner så sover han kun 45 til 60 min...

HI

Skrevet

min sluttet å sove hjemme når han var rundet to, sov i bhg til han var ca 2,5 men har kuttet ut det og. han våkner rundt 0730-0830 i helgene å legger seg rundt 1900-2000. tok det litt etter behov, å hvor tidli han våknet. men trenger det ikke nå. er han sliten legger han seg på sofan, bare for å slappe av litt, men bruke ikke å sovne.

Skrevet

Vår gutt på to år og tre måneder er ikke i nærheten av å slutte å sove på dagtid. Han kan godt sove to timer, men vi prøver å begrense det til 1 1/2. Han sover 12 timer om natten, er veldig aktiv på dagtid, så vi fortsetter så lenge han trenger det.

Skrevet

2 år og 7 mnd. Sover fremdeles stort sett 1 time på dagtid.

Ikke lengre for det blir det kluss i leggingen av.

Må passe på at hun er i aktivitet den siste timen før kveldsstell, ellers er hun umulig å legge.

Skrevet

Eldste slutta å sove på dagtid då han var 18 mnd. Gjekk ikkje i bhg.

Lille fyller 3 om ein månad, og framleis av og til. Som regel 2-3 dagar i veka, av og til i barnehagen, av og til heime. Som regel treng ho å sove litt dersom ho har hatt ei uroleg natt eller våkna tidleg (noko som skjer relativt ofte).

Om det er vanskeleg å få han til å sove på dagtid, så kan du jo berre eksperimentere litt og sjå om det er mulig å holde han våken til kvelden. Om det er mulig, og han søv godt om natta så er han vel klar for å kutte ut luren.

Skrevet

Eldste sluttet å sove på dagtid da hun var 22-23 mnd. Hun hadde akkurat begynt i barnehage på den tida, men gikk bare halve dager. Sov hjemme etter barnehagen, men ble så umulig å legge at vi bare kuttet hele luren.

Skrevet

Min datter er 2 år og 2 mnd og sover fortsatt på dagtid. Hun sovner sittende hvis hun ikke får luren sin.

Min eldste sluttet ikke før han var 3 år.

Skrevet

Sover fortsatt på dagtid her... 2 år og 4 mnd. Vekker han etter 45 minutter til vanlig, både hjemme og bhg ellers blir han vanskelig å legge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...