Gå til innhold

Fikk beskjed fra NAV at hvis jeg jobbet 50% i løpet av en 14 dagers periode så ville jeg fortsatt få dagpenger...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I løper av disse to ukene har jeg jobbet 5 dager av 7,5 timer som blir 37,5 timer...Så da har jeg krav på penger??

Har jo ført dette i elektronisk meldekort...

Vet at man blir trekt for det man jobber og ikke får full sats for å si det sånn, men jeg har ikke fått noe ser det ut til på utregninga etter innsendt meldekort i helga..og da har jeg jobbet 37,5 timer på 14 dager..og hvorfor har jeg ikke fått noe???

Annonse

er ike 37, 5 timer på et meldekort, er 50 % av tidligere beregnet arbeidstid, så har man beregnet arbeidstid på 37, 5, altså jobbet 100% får du 50% dagpenger om du har jobbet 50%. og ingenting om du har jobbet mer enn 50 %. Men har du en beregnet arb. tid på f. eks. 20 timer, kan du bare jobbe 20 timer på et meldekort før det ikke blir dagpenger ved siden av..

Kommer an på hvilken arbeidstid som er beregnet i vedtaket ditt. Jobbet du 100% før du ble arbeidsledig? Jobbet du f.eks 80% da du ble arbeidsledig kan du ikke jobbe mer enn 40% før du ikke får utbetalt dagpenger, da dette blir 40% av din beregnede arbeidstidd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...