Gå til innhold

Tørketrommel og vaskemaskin i ett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å kjøpe tørketrommel og kunne snart trengt ny vaskemaskin.

Har ikke den største plassen og vaskemaskinen står på badet så jeg lurte på om noen har erfaring med kombi maskiner?

Er det litt dumt siden man da ikke kan vaske og tromle samtidig?

Har sett ei stor maskin som heter Hotpoint Ariston Aqualtis og lurer på om noen kjenner til denne maskina på godt og vondt

Skrevet

Har aldri hørte noe positivt om kombimaskiner, bare det motsatte.

Skrevet

Ville aldri gått for kombimaskin. Har ikke hørt noe positivt om de noen gang.

Skrevet

Jeg som hadde planer om kombimaskin... Hva er contraargumentene?

Skrevet

Før var det i hvert fall ofte sånn at man kunne vaske f.eks. 5 kg klær, men kun tørke 4 kg, så det blir jo fort klønete. Pluss ulempen med at ting tar tid.

Skrevet

Ja, det hørtes ikke særlig praktisk ut dersom man må plukke ut klær før tørk. Men ang. tid, så tar det vel like lang tid å plukke ut klærna og putte i en separat trommel og tørke der?

Skrevet

Vi hadde det tidligere og det fungerte greit. Jeg hadde uansett aldri alt tøyet i tørketrommelen så det at tørketrommelen tar mindre tøy enn vaskemaskinen var ikke noe problem for oss. Det største problemet var at det ikke var noe sted vi kunne ta ut loet, så et par ganger i året måtte vi få hjelp til det. Men det gikk på garantien så det kostet oss ikke noe. Men nå har vi eget vaskerom og separat trommel, veldig deilig:)

Skrevet

Jo mer teknologi som er puttet inn i en maskin (samme om det er vaskemaskin, telefon, bil osv), jo mer er det som kan gå galt. Kombimaskinene har ikke like lang levetid som en vanlig vaskemaskin, de går jo strengt talt dobbelt så mye.

Skrevet

Det jeg mente med tid, var at du får jo ikke vasket mens du tørker. Men hvis du aldri vasker klær i vaskemaskina og tørker i tørketrommelen samtidig uansett + vasker lite av gangen (singel og barnløs-maskin), så er den sikkert helt fin, og den er jo plassbesparende. Min venninne var fryktelig misfornøyd, vet jeg.

Skrevet

Dere kommer med gode contraargumenter. Kanskje kombi ikke er veien å gå... Og jeg som tenkte jeg var så smart! Jaja, det er et spørsmål for fremtiden uansett:)

Skrevet

De syntes sikkert det var lurt, de som lagde videospiller og tv i ett også, men forbrukerne var ikke spesielt fornøyde, husker jeg. :)

Skrevet

Haha, sant sant! jeg så en gang en PC og brødrister i ett. Det må jo være ett knallkjøp:)

Skrevet

Åja, julegaveønske!!! :D

Skrevet

Jeg hadde en slik kombimaskin.Kjempegrei......i teorien. Den vasket tøyet ganske bra,men det ble jo pinadø aldri tørt. Den prøvde på ett vis å suge klærne tom for vann. En undertøysvask med sokker,truser og ett par håndkler tok 4-5 timer å tørke. Det tar for lang tid,blir for dyrt og så mye mye fler ting.

Jeg kan ikke anbefale de desverre.

Skrevet

jeg har hatt kombimaskin av samme grunner som deg, men fytti rakkern for en dårlig trommel, klærne ble aldri tørre og det ble en fryktelig lukt av de, så endte med at jeg aldri brukte trommelen, til nøds til truser og sokker... kunne jo ikke ha håndduker og sengetøy som stinket... Også røyk hele skiten etter 5 år.. som sagt over, jo mere som puttes i samme maskin jo dårligere blir kvaliteten.. nå har jeg hatt min nye vaksemaskin en stund, den er bare såååå bra i forholdt til den dårlige kombien, som forøvrig var en ariston.. men nå skal jeg også kjøpe meg trommel, har ikke plass til begge deler ved sidenav hverandre så skal ha trommelen oppå!! Gleder meg til skikkelig trommel og myke gode håndduker igjen, ikke hat de 7 siste årene.. hehe

Skrevet

vi hadde en slik kombimaskin tidligere (annet merke) og det fungerte greit meen den måtte repareres noen ganger og endte til slutt på dynga da den gikk i stykker. Kort levetid mao

Skrevet

Kjøper du to maskiner, så finnes det flere måter å få stablet dem i høyden på. Sjekk med butikken.

Tips! Kjøp på el-kjøp. Da har du 30-dagers angrefrist!

(så sånn sett kan du jo prøve deg på en kombimaskin for å se hva du synes hvis du vil).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...