Gå til innhold

Vurderer å begynne med mme om kvelden.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er sliiiiten av å amme annenhver time om natta, som det har vært den siste uka nå. Har i tillegg en treåring som våkner grytidlig, og mannen er på båt enda i halvannen uke før han kommer hjem.

Hvor lenge varer disse økeperiodene? Føler at hun aldri blir fornøyd om natta, hun spiser til det er tomt, og er urolig og krever mer. Men det er rett og slett ikke mer. Hun er tre mndr.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som meg dette her!!! Gutten min er 2 mnd og spiser fra 2 til 6 ganger hver natt (to hører til sjeldenheten) Værst er det om morgenen, da vil han ha kl 4,5,6 og 7 eller annenhver time. Jeg mistenker at det mest er for kosen,men får heller ikke brutt mønsteret.

Har også en 3 åring som våkner mellom 5.30 og 6, så jeg er rimelig frynsete i nervene.

Prøvde mme to kvelder, uten at det hjalp dessverre. Jeg føler at jeg har mer enn nok melk, og at han bare bruker meg som smokk (vil ikke ta smokk ellers heller)

Vi har hatt tre runder med økedager og de varte da i 2-3 dager før intervallene på spisingen økte (vel og merke bare på dagtid)

Vet ikke om svaret mitt var til noen hjelp,men vi får ihvertfall finne litt trøst i at vi er flere!!!

Lykke til, og skriv gjerne inn hvis du finner en løsning som funker for dere!

Skrevet

Huff ja, det er litt frustrerende når det står på. Det har vært så greit hele veien frem til nå, hun har spist 2-3 ganger i løpet av natten og det synes jeg er helt greit. Men som det er nå går det bare ikke. Frøkna mi tar smokk da, så hun er fornøyd med den så lenge hun ikke er sulten. Men hun er helt klart sulten, veldig urolig og vræler når det nesten ikke er mer melk å hente. Har nok melk på dagtid, da er hun alltid fornøyd virker det som. Men det er om natta. Mot tidlig morgen, som du skriver.

Har ikke merket noe til økedøgn tidligere med henne, det har liksom bare økt jevnt og trutt føler jeg. Men dette tar kaka. Har lyst til å prøve med mme for å se om det hjelper. Men bør man prøve det ut på dagtid først kanskje? Hvis hun får magevondt eller noe av det mener jeg.

Skrevet

Kjenner meg så utrolig godt igjenn. Lillegutt spiser som regel annenhver time hver natt, men de siste nettene her har det vært 1 1/2 time mellom hvert måltid fra start til start. med andre ord bare en time søvn i strekk.. Men jeg har ikke andre barn å ta meg av, så er heldig med at jeg kan sove på dagtid når lillegutt sover..

vurderer selv mme på kveld/natt, men er redd for å miste melken eller at det blir puppenekt etterpå :-(

Ville bare si at vi er fler som har det slik.. Mager trøst, men litt godt å vite at man ikke er alene, selv om det føles slik når man sitter oppe på natta :-(

Skrevet

Da høres det ut som økedøgn hos deg ja,men skulle vel tro at det hadde blitt mer etter en uke med økt etterspørsel... Hos meg tar det bare 2-3 dager før jeg merker at produksjonen tar seg opp!

Prøv mme på dagtid du, for jeg tror nok det var det jeg gjorde feil sist (gir mye luft i magen)

Jeg har 3 store gutter,mellom 4200-4500 ved fødsel, så jeg måtte begynne med grøt rundt 3 mnd alder. Var helsesøster som anbefalte det fordi de virket urolige selv om jeg følte jeg hadde nok melk (blir for tynn kost!)

Skrevet

Er faktisk en liten trøst å vite at vi er flere ;) Får håpe det går seg til med tiden,det er jo bare en kort periode av livet vårt i den totale sammenhengen!!

Og så er de jo bare SÅÅÅÅ nydelige!!!!! Smelter helt når han våkner om morgenen og "prater" og ler til meg....samme hvor trøtt jeg er!!

Skrevet

Må bare si det at jeg får ikke lest alle svarene i denne tråden (står at det er 9 svar, jeg ser 5).

Er en liten, liten trøst å vite at jeg ikke er alene om å ha det slik ja ;-) Men søren så tungt, samme hvor stor trøsta er. Jeg tenker det blir flaske her i heimen i natt. Har ikke fått tak i mme i dag, men jeg tenker å pumpe meg i kveld så jeg har i natt. Prøver på det iallefall.

Skal til hs i morgen på 3-mnd kontroll så da får jeg rådføre meg der! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...