Gå til innhold

Holder på å bli smågæærn... Gravid eller ei??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei gode jenter :)

Søskenforsøket vårt har vært en lang og hard vei å gå. Etter over 1,5 år kan det kanskje se ut som det har klaffet. Eller?

1. september fikk jeg satt inn et perfekt firedelt egg. Pga. at jeg går på HCG support, kunne jeg ikke ta test på vanlig måte. Så på rugedag 13. og 15. tok jeg blodprøver og da hadde jeg henholdsvis 123 og 291 i HCG verdi. Klarte ikke å slå meg til ro med de tallene selv om de var bra nok, så jeg tok en kontrollmåling på rugedag 19. Da var HCG nivået på 1596. Klinikken mente at det var gode tall.

Jeg har ikke følt meg gravid denne gangen, kanskje fordi jeg er redd for å føle for mye i tilfelle det blir en ny skuffelse. Men jeg har hatt symptomer som ømme pupper, oppblåst mage osv. Men i de siste dagene har jeg ikke kjent noe... Jeg har ikke hatt blødninger heller, men nå gruer jeg meg fælt til ultralyd på tirsdag. Min største drøm er å se et bankende hjerte på monitoren. Blir helt gal av å tenke. Følelsene og tankene svinger hele tiden.

Vet ikke helt hva jeg venter dere skal svare på dette innlegget, men tror dere at jeg fortsatt er gravid? Er HCG nivåene mine ok? Uansett; godt å skrive ned litt hva jeg føler.

Takk for at du tok deg tid å lese. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på deg=)

det er vel umulig å svare på om du er gravid, men det kan vel vere ein stor sjanse for det med dei verdiene dine?eg har no ikkje så veldig greie på det då men... symptomene kan vel komme og gå. eg har ikkje like mykje symptom heile tida, det svinger litt. eg krysser fingrene for deg og sender deg litt babystøv :D

Skrevet

Hei, du, fruen.

Ja, jeg skjønner at du holder på å bli smågæren - men jeg må si at jeg synes at du gjør det vanskelig for deg selv også.

Du er jo gravid! HCG-verdiene dine er helt fine. Det er mange som har erfart at det å ta flere HCG-målinger er mer til forvirring og bekymring enn beroligende - kanskje opplever du litt av det nå. Det er helt normalt å ha lite symptomer - du kan spørre hvem som helst her inne og ute i den virkelige verden, og du vet det sikkert også.

Jeg skjønner at det er lettere når man har symptomer, men symptomer er heller ikke noen garanti for at alt er som det skal være i magen.

Du er gravid - og så lenge du ikke har hatt smerter og blødninger er det overveldende sannsynlig (statistisk sett) at du får se et bankende hjerte på UL. Kan du prøve å tenke at du er gravid så lenge du ikke har grunn (og da mener jeg reell grunn) til å tenke noe annet, og kan du prøve å finne litt glede over det? Jeg skjønner at du er engstelig, men hvis du skal komme gjennom deg greit gjennom svangerskapet så må du vel finne en måte å glede deg litt etterhvert, og slappe av litt mer? Det er naturlig at det er skrekkblandet fryd inne i bildet, men her høres det ut som om det ikke er noe særlig fryd i det hele tatt - og det høres vondt ut.

Hvis du ikke har noen spesiell grunn til å bekymre deg så synes jeg du skal prøve å ta deg selv i nakken og se litt mer positivt på dette, både av hensyn til deg selv og spiren. Du er gravid. Du har vært gravid og født før. Du har ikke hatt masse aborter såvidt jeg ser (har ikke sjekket profilen din), og har ikke risikosvangerskap? Alt skulle ligge til rette for at dette går helt fint.

Håper du har det bedre om litt, og at alt går strålende på tirsdag.

Skrevet

Du har helt rett at jeg ikke gjør det lett for meg selv. Men jeg er skeptisk om jeg er gravid og jeg burde kanskje skrevet litt mer om min bakgrunn. Jeg har hatt 2 MA og 1 SA som har satt sine spor i meg. Jeg klarer ikke å slå meg til ro før jeg ser et bankende hjerte. <3

Men enig i at jeg kan anse meg selv gravid inntil det motsatte er bevist. ;) Takk for støtte og svar.

Skrevet

Ja, da skjønner jeg enda litt bedre - jeg lurte litt på det da jeg leste innlegget ditt. Jeg har også mistet tre spirer - og vet at om jeg blir gravid igjen så blir det desto mer bekymringer.

Men

- du har fått barn før

- du er gravid

- du har ikke hatt smerter eller blødning

Dette vil overveiende sannsynlig gå bra :-)

Har du hatt noen utredning for habituell abort, eller kom barnet ditt innimellom abortene kanskje?

Lykke til. Klem til deg

Skrevet

Takk for svar igjen - det betyr mye for meg. :)

Jeg vet knapt hva habituell abort er og har ikke blitt utredet for det nei. Jeg har fått barn etter 1 MA og 1 SA ja.

Leit å høre om at du har mistet tre spirer også - det er ikke godt å oppleve! Man blir litt mer redd... Om jeg ser et bankende hjerte på tirsdag skal jeg vurdere å kjøpe meg dopler. Det hadde vært veldig betryggende for meg! :)

Har ikke lest profilen din, men er du gravid nå?

Takk for lykkeønskninger. <3

Skrevet

Takk for svar og babystøv. Krysser fingre for at vi ser et lite bankende hjerte på tirsdag.

Skrevet

Hallo, hallo.

Definisjonen på habituell abort er tre avbrutte svangerskap på rad, med samme partner. Godt at barnet kom tredje gang da!

Nei, jeg er ikke gravid, dessverre. Jobber med saken, skal ha forsøk igjen i november.

Skrevet

Hei:D

Bare titter innom for å ønske deg MASSE lykke til imorgen.

Dette går nok bra skal du se:D

Gleder meg til å høre fra deg etter timen:=))))

Skrevet

Ja, Lykke til... håper alt har gått som det skal... tror virkelig at du er gravid....:)

Du fortjener det.....:)

klem

Skrevet

Til MK73, Pia76 og familiedrømmen

1000 1000 takk for oppmuntring og støttende ord. Er så fantastisk å ha så gode jenter her inne.

Jeg holder dere oppdatert og kommer med FORHÅPENTLIGVIS gode nyheter i morgen. Kryss fingre! :)

Klem

Skrevet

Jeg gleder meg til å høre de gode nyhetene :-)

Skrevet

Jeg har sett min lille skatt i magen i dag! Hurra! :-D

Hjertet banket og vi fikk til og med høre hjertelyden! Lettelsen er så stor og det virket nesten uvirkelig å se den lille babyen på 0,79 cm! Jeg måtte gråte en skvett også. Datteren vår var også med og hun vet ingenting enda, så hun forstod ikke helt hvorfor mamma lå bukseløs i mørket å gråt hos "doktormannen". Hehe. :-)

Alle på klinikken var så glade og til og med legen gav oss klem, så det føltes så godt at vi kunne forlate derfra i visshet om at jeg er gravid. Endelig kan jeg begynne å nyte graviditeten og ikke være så skeptisk.

Takk igjen for støtte, jenter. Babystøv til prøvere og rugere!

Stor klem fra en lettet frue.

Skrevet

Å så flott fruen & frøet................... Det er så godt å høret at det faktisk går an å bli gravid;-)

Gratulerer så mye, og kos deg med lille spiren i magen!

Klem fra eka 72

Skrevet

Oioioi,,,NO fikk jeg helt frysninger her. Rørt vart jeg også. Så innmari arti:=))))))))))))))))))))

Skjønner godt att du begynte å gråte ja,,hadde nok jeg også gjort.

No kan du endeli slappe av.

stooor klæm fra ei som skal på ul 20 oktober:D

Skrevet

Tusen takk eka72 - det gjelder å ikke gi seg skal man få det til. Men det er en påkjenning når vi har mislyktes over såpass lang tid.

*Babystøv*

Skrevet

Tusen, tusen takk og lykke til den 20. :) Kos deg med magen.

Klem tilbake!

Skrevet

så kjekt at det ser ut til å gå bra=) er deilig å få sjå at det er liv i seg. masse lykke til med graviditeten, nyt tida=) håper spiren har klort seg godt fast no da. klem :)

Skrevet

Det var godt å høre. Nå håper jeg du klarer å finne litt glede.

Lykke til med svangerskapet!

Skrevet

Gratulere så mye....:) kjenner gleden i hele kroppen på dine vegne...

er så artig og se at noen lykkes. gir liksom litt håp til alle oss andre også.....

Masse lykke til framover... nyt graviditeten, den lille som vokser inni deg og hverandre.....

mange klemmer!!

Skrevet

Takk takk alle jenter. Jeg setter pris på deres svar!

Jeg klarer å slappe av bedre nå og håper at alt går som det skal fremover. Det samme håper jeg for dere som skal gå i gang med forsøk også!

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...