Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2010 #2 Skrevet 2. oktober 2010 what???? Jeg håper du ikke er seriøs! Nei!
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2010 #3 Skrevet 2. oktober 2010 Om det er egg i ting, går det fint. Ikke gi KUN egg før barnet er ett år.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2010 #4 Skrevet 2. oktober 2010 Egg i ting går bra. Rent kokt egg anbefaler de å kun gi eggeplomme i begynnelsen til barnet er størret grunnet mulig alergiske reaksjoner på eggehvite:)
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2010 #5 Skrevet 2. oktober 2010 Hvorfor ikke? Jeg er ikke HI, men hvorfor ikke gi egg? Ungen er da snart 1 år. Vet at egg er et allergen for mange.....
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2010 #7 Skrevet 2. oktober 2010 Her var det mange rare svar. Hvis du lurer på hva du ikke kan gi til babyen din foreslår jeg at du leser på matportalen.no. Der står det ingenting om at du ikke kan gi egg, så det er bare å gi. Alt det andre som står her er myter og/eller gammeldagse råd. Det med allergi er forresten svært omdiskutert. Dersom du har eggallergi kan du vurdere å utsette introduksjonen av egg, men det finnes ingen entydig anbefaling på dette i dag.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #8 Skrevet 3. oktober 2010 Grunnen til at jeg spør er nettopp det at noen sier "er du gal,selvfølgelig ikke!", mens andre igjen sier at det ikke er noe problem og at de har gitt noen mnd allerede. I en bok jeg har om barnemat er det i kapittelet 9-12 mnd tatt med eggerøre med tomat som et forslag til frokost. Så ja,jeg er dønn seriøs og vil ikke jenta minoe vondt,lurer bare på hva som er riktig! :-) (og sånn til informasjon har jeg ikke gitt henne egg ennå nei,hverkwn plomme eller hvite)
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #10 Skrevet 3. oktober 2010 sannsynligvis ikke et probelm å gi egg til en som snart er 1 år. Har selv en sønn med allergi mot egg, og reaksjonen KAN blir verre før fylte ett år om barnet er allergisk. Det er ikke en morsom situasjon, så jeg vil anbefale deg å vente.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå