☆septemberbarn☆ Skrevet 2. oktober 2010 #1 Skrevet 2. oktober 2010 Noen som har noen gode tips? Jeg har sydd veldig mye og det sviiir så grusomt, gruer meg til å gå på do, ender med tårer hver gang. Har prøvd hånddusj mens man sitter og å stå i dusjen med varmvann på, men det er så lite hjelp i det.. Det er knappe 3 døgn siden fødsel, så skjønner jo at det kommer seg etterhvert, men bare så utrolig ekkelt mens det står på.
Kuredu Skrevet 2. oktober 2010 #2 Skrevet 2. oktober 2010 Vet hvordan du har det! Jeg hadde det slik etter første fødsel, og ante ikke hvor jeg skulle begynne! Det endte med at jeg sto omtrent opp-ned hver gang jeg skulle på do, slik at ingenting rant via det ømme og såre området. Skjønte du hva jeg mente med opp-ned? Bøy overkroppen ned så langt du klarer slik at "baken" blir høyeste punktet når du skal tisse. Ellers sier de jo at grønnsåpevann er bra, men det prøvde jeg aldri....
LilleBanan blir storebror Skrevet 2. oktober 2010 #3 Skrevet 2. oktober 2010 Føler virkelig med deg! Det tok vel borti 10 dager etter fødsel før jeg klarte å tisse uten å føle at jeg måtta kaste opp da det svei sånn :s Løp rett i dusjen etter hvert toalettbesøk nesten. Mitt stalltips er å sove utildekket nedentil om natten. Høres litt vanskelig ut så nært etter fødsel kansje.... Jeg la masse gamle håndduker i senga og opplevde ikke å blø noe særlig om natten når jeg lå flatt. Dette hjalp til å gro fortere og kjennte fort bedring. Lykke til
☆septemberbarn☆ Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 2. oktober 2010 Tusen takk for råd Ja, dette med å stå "opp-ned" prøvde jeg, det funka litt, men måtte bare bite tennene sammen og bli fort ferdig.. Etter en fødsel skulle dette bare være en liten brøkdel, men det er jo noe og streve med. Bra blæra ikke blir like fort full som når man går høygravid, hehe. Da hadde det bydd på problemer tror jeg. Tørr ikke ligge uten store bind om natten enda, for blør en del. Men å lufte litt tror jeg nok absolutt har en fordel
eva og guttene Skrevet 3. oktober 2010 #5 Skrevet 3. oktober 2010 Tiss på flaske, krever litt sikting men hindrer at tiss kommer borti de såre områdene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå