Gå til innhold

Drømmefødsel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Stolt mamma!

Anbefalte innlegg

Jeg ble satt igang sist mandag - da var jeg 37+5.

Ble satt igang pga at jeg var i dårlig form + at jentene ble målt til å være store nok.

Kom inn på sykehuset kl8 og ettersom jeg jeg ikke var moden og ikke hadde åpning fikk jeg en modningstab.

Kl.12.30 ble jeg sjekket igjen. Hadde ingen antydning til rier eller noe annet - så var forberedt på en ny modningstab.

Men nei - der hadde jeg pluttselig 6-7cm åpning!!

Da ble det action inne på rommet!! Leger +jordmor og div andre folk ble tilkalt og vannet ble tatt. Da begynte og riene og komme. Jeg fikk og epidural(det va vondt det...).

Men riene var fortsatt ikke vonde - så regnet med at det kunne ta sin tid. Så pluttselig kom det en vond rie og jeg følte at jeg måtte presse...

Jordmor sjekket meg - og jammen hadde jeg ikke full åpning.

Etter ca 5 forferdelig vonde pressrier kom første man - og 15min etterpå kom jente nr.2 (hu kom med beina først).

Så hele fødselen tok totalt 2timer - en fantastisk opplevelse!!!

Under fødselen var det totalt 9 leger/jordmødre/gynekologer/barnepleier og studenter inne på rommet. Men det stresset meg ikke - følte bare at jeg ble kjempegodt ivaretatt!!

Nå er jentene 12 dager og vi nyter hvert sekund med de. Har en gutt på snart 2 år og - og han er kjempestolt!

Det e faktisk ikke travelt heller... de sover, spise og bæsje... Griner sjeldent!!

Men det vil nok snu seg - så får nyte det mens vi kan!!!;-)

Lykke til alle sammen!!

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...