Gå til innhold

Hormonell ubalanse, men neppe gravid...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp, trenger virkelig litt hjelp nå. Bakgrunn: Er 40, har ett barn på tre år, var på nytt gravid i mai, men spontanaborterte etter 9 uker.

Ved forrige eggløsning opplevde jeg voldsomme magesmerter. Gyneokologen kunne dagen etter fortelle, via UL, at det trolig hadde vært en større cyste som hadde sprukket, da hun så "uregelmessigheter" på ve. eggstokk. Det tok faktisk nesten to uker før smertene var helt over, virkelig jævlig, for å si det rett ut. En ting er smertene, men det mest påfallende, alt i alt, er det hormonelle kaoset jeg nå lever i. Siden eggløsningen har jeg følt meg -så- hormonell, skreket og hylt, nærmest kastet ting i veggen, jeg er knapt nok til å kjenne igjen, og, ja, symptomene er veldig like gravide-symptomer.

Jeg tør ikke ha noen forhåpninger ift graviditet, vi hadde samleie en dag før eggløsning, og holdt på leeenge den kvelden, men han fikk ikke utløsning, så jeg har liksom avskrevet at det kan være noe på gang. Derfor prøver jeg, for ikke å bli skuffet, å tenke at dette ikke har noe med graviditet å gjøre. 6 dager til forventet mens.

Spm: Hva er dette hormonelle kaoset? Frir til dere damer, da vi alle, mer el. mindre, har hatt noen opplevelser ift "anormaliteter" i underlivet.

Noen som har opplevd hormon-kaos etter at cyste sprukket? Synes det er så pussig at hormonubalansen har vart så lenge, og de blir bare sterkere...(mensmurring, korsrygg, temperament, svetting...m.m.)

Leste på nettet at noen cyster er fulle av hormoner, men det er vel et annet fenomen(PCO?, jeg har i hvertfall ikke pco..)

Anyone, pleeeease?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ops, j har glemt å skifte nick siden sist, jeg er altså bare 1.gangs-mor...:-8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...