Gjest Skrevet 2. oktober 2010 #1 Skrevet 2. oktober 2010 Sønnen min er 3,5 mnd og helsesøster har sagt at han nok er blant de som gjerne kan få litt fast føde fra 4 mnd. Han får nå både morsmelk og mme, pleier å amme ham først ved hvert måltid men har ikke stor nok produksjon så han får mme når han begynner å stresse ved puppen fordi det er tomt. Håper å kunne fortsette å amme litt så lenge som mulig. Hvordan har dere andre som begynte tidlig med grøt gjort det? Begynner jeg med velling eller rett på grøt? Bør jeg begynne å gi ham sviskesaft / mos samtidig for å forebygge magetrøbbel eller er det unødvendig med mindre han får problemer med magen? Jeg er helt grønn på dette her, det skal vel noe til å gjøre noe som blir helt galt, men hvis noen har noen tips til meg som kan bidra til å gjøre overgangen til fast føde så smidig som mulig så er jeg kjempetakknemlig! )
EgG Skrevet 3. oktober 2010 #2 Skrevet 3. oktober 2010 Jeg begynte med grøt til snuppa mi da da hun var ca 4mnd. Vi gikk rett på grøt. Tynn grøt vel og merke, men likevel grøt. Det er jo ikke mange skjeer det er snakk om den første tiden så jeg tror ikke du behøver svisker eller lignende med det første. Start med en smaksporsjon og hold deg til det en uke eller så før du evt gir mer. Banan kan gi hard mage, så det kan være lurt å styre unna til å begynne med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå