cathrine&emma Skrevet 2. oktober 2010 #1 Del Skrevet 2. oktober 2010 Vi fikk to kattunger i slutten av juli, og det viste seg at de hadde ringorm, de begynte på behandling og etter en stund merket jeg at datteren min og fikk det, tok ho med til legen og fikk beskjed om å smøre på lamisil i 1 uke.. det begynte å gå vekk, og meg og samboeren min fikk det.., men for 1 mnd siden oppdaget vi ett stort ett i hodet ho sitt, men det har ikke gått vekk enda, og ho har enda små merker etter det, så vi smører og smrører... og de i bhg har begynt å "blande" seg ringe meg på jobb å lurte på om vi fortsatt smøre ho, og om det kunne være ringorm osv.. vet de gjør jobben sin, men føler at de ikke trodde på mg når jeg sa jeg smørte ho.. Mitt er nesten vekke.. ringte legen før helga får å høre, men de som svarte der sa jg bare skulle høre på apoteket, men samboeren min brukte 20 min på apoteket og der fant de ut at dette skulle smøres på i 2 uker etter at det var gått vekk også.. Kjenner jeg blir litt frustrert over alle forskjellige svar.. men skal ringe legen igjen på mandag å få time, for syntes 1 mnd er drøyt å smøre på når jeg ikke klarer å se noe tegn til bedring på datteren min, , og vi lurer også på om kattene har det enda?og om vi må avlive de for at dette skal vekke eller ny kur? skal til dyrlegen på mandag.. eller om det kan ligge igjen i klær, håndklær, ect?? Noen som har erfaringer? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142390711-ringorm-p%C3%A5-katter-og-menneskernoen-som-har-erfaringer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 2. oktober 2010 #2 Del Skrevet 2. oktober 2010 Jeg har masse erfaring med ringorm på mennesker, men aldri dyr. I skrivende stund har min lille en aktiv ringorm og tre som jeg har klart å drepe med krem. Man skal bruke kremen en god stund etter ringormen virker død ellers kommer de tilbake. Det er jo sopp. Selv har jeg hatt ringorm utrolig mange ganger og det er pga. kjæresten min som driver med kontaktsport. I de miljøene sprer ringormen seg kjemperaskt. Har og erfart at hvis jeg oppdager ringorm på meg selv eller ungen, så må jeg vaske alt av sengeklær, alle lekene, koker smokkene hver dag og ingen kontakt på på ringorm. Hendene skal vaskes GODT etter påsmurning. Ringorm smitter utrolig raskt. Har funnet ut at inkubasjonstida er på 4-8 dager. Jeg pleier å ha et plaster over ringormen så det ikke smitter så himla lett på andre ting. Jeg kan godt skjønne at barnehagen er bekymret for at ringormen ikke er behandlet godt nok fordi det er så utrolig mye arbeid med å få bort ringormen hvis den er kommet. Og det er fordi det setter seg på ting, sofa, puter, klær osv. Kjæresten min vasker seg konsekvent i dusjen med soppdrepende middel etter trening, fordi det er alltid noen der som er utsatt. En annen ting jeg vil nevne er at jeg fikk arr av en ringorm fordi jeg ikke skjønte det var ringorm. Så om du ser en flekk som ligna den forrige så er det bare å smøre på masse. Selv pleier jeg også å si fra til de som vil holde ungen, om at det er ringorm på G og at de må vaske seg godt etter besøket f.eks. er ferdig. Var jeg deg så ville jeg snakket med dyrlegen for å få sterkere krem eller om de har noe annet supermiddel som kan drepe ringormen på katten. I tillegg ville jeg få legen til å skrive ut sterkere krem til ungen din, for det finnes. Det har jeg fått selv. Og, VASK ALT! Lykke til! Ringorm er noe dritt. Og, kjenner at innlegget mitt er litt rotete. Ungen min er ikke smitta av kjæresten min ettersom han bor i et annet land. Vet ikke akkurat nå hva som smitta ungen min. Jeg har ikke hatt ringorm siden forrige jul. Folk rundt oss nekter for at de har ringorm og dermed vet jeg ikke hvor hun har fått det fra. Hun kan jo ha plukket fra ting hun har vært borti når vi har vært på tur osv. Hjelpes for et rotete innlegg. Er trøtt, men orker ikke skrive dette bedre. Håper du forstår hva jeg prøver å si Uansett, vask tingene til ungen din. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142390711-ringorm-p%C3%A5-katter-og-menneskernoen-som-har-erfaringer/#findComment-142391836 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathrine&emma Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 3. oktober 2010 dette var virkelig gode tips... Gud å gla jg blei, følte vi var de eneste i hele verden som sleit med dette... Men det jeg syntes er tungvindt er at vi har smurt så lenge, men er dette helt vanlig liksom, bare smøre og smøre helt til det går vek også smøre igjen en stund etter det?? Skal iallefall begynne å vaske alt, fra sofa til sengetøy ect.. skal høre med legen i morra og vi skal og til dyrlegen i morra..! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142390711-ringorm-p%C3%A5-katter-og-menneskernoen-som-har-erfaringer/#findComment-142392185 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 3. oktober 2010 #4 Del Skrevet 3. oktober 2010 Hvis du har smurt kjempelenge så kanskje må ha sterkere krem. Har aldri hatt erfaring med ringorm fra dyr, men kan jo hende den ringormen er annerledes enn den som kommer av kontakt med mennesker. Jeg vet ikke. Kanskje du kan prøve å holde katten unna ungen og vice versa. Men det er vel kanskje lettere sagt enn gjort. Og hvis legen ikke vet hvor lenge du skal smøre, så få han til å slå opp ringorm. At han sa du bare skal smøre en uke syns jeg var rart. Vel vel. Jeg har blitt helt livredd å ta i dørhandtak osv etter jeg har opplevd ringorm. Syns det er så ekkelt. Bare man husker å vaske egen hender og ungen sin etter man har vært ute så burde det jo gå fint. Okei, håper du blir kvitt ringormen snart Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142390711-ringorm-p%C3%A5-katter-og-menneskernoen-som-har-erfaringer/#findComment-142392753 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathrine&emma Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #5 Del Skrevet 3. oktober 2010 det håper jeg også.. men heldivis så plages ikke jenta mi av dette......... Men hva er det du smører på deg selv og din unge når dere har hatt det?? er det lamisil eller? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142390711-ringorm-p%C3%A5-katter-og-menneskernoen-som-har-erfaringer/#findComment-142393678 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathrine&emma Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #6 Del Skrevet 3. oktober 2010 det håper jeg også.. men heldivis så plages ikke jenta mi av dette......... Men hva er det du smører på deg selv og din unge når dere har hatt det?? er det lamisil eller? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142390711-ringorm-p%C3%A5-katter-og-menneskernoen-som-har-erfaringer/#findComment-142393689 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 3. oktober 2010 #7 Del Skrevet 3. oktober 2010 Jeg har brukt lamisil på meg selv. Det var en sterkere type som jeg måtte få på resept. På ungen min brukte jeg først Dactacorte, men det fikk jeg beskjed av legen om ikke å bruke på babyhud fordi det er steroider i det. Byttet da til Canesten siden jeg hadde kjøpt det allerede. Legen sa det spilte ikke noen rolle om jeg brukte Canesten eller Lamisil. Funker like godt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142390711-ringorm-p%C3%A5-katter-og-menneskernoen-som-har-erfaringer/#findComment-142393971 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå