Gå til innhold

I uke 15 og allerede mye kynnere. Noen flere?

Anbefalte innlegg

Har kjent litt kynnere i noen uker, men igår begynte de å gjøre vondt.

Gav seg når jeg la med ned eller holdt meg i ro, De er heldigvis ikke så vonde og ubehagelige i dag!

Noen andre som har det på samme måte, dette er svangerskap nr3, og ikke kjent det så tydelig så tidlig før...

Fortsetter under...

Har faktisk kjent det selv noen ganger allerede. Spess når jeg går tur, og går litt fort, eller hvis jeg bærer litt tunge poser fra matbutikken, eller stresser. Kjenner det strammer/knyter seg nederst i magen. Har ikke vært direkte vondt, men liker det ikke..

Jeg er 15 uker nå til mandag.

Det er nr 2 jeg venter nå, hadde nok en god del av det med førstemann også. Men det er vel ikke farlig hvis man tar det litt med ro når man kjenner det? Syntes selv det er litt tidlig med kynnere..

Har hatt mye kynnere fra ca uke 16, blir jo ganske sliten av det, men mine har heldigvis ikke vært så vonde. For meg har det vært et tegn på at jeg må sette ned tempo litt, og da har de ikke kommet så tett og vart så lenge. Jeg er delvis sykmeldt pga kynnere nå, er i uke 25.

Hei:-)

med førstemann hadde jeg kynnere fra uke 16, og fikk premature rier i uke 26(som førte til veldig kort livmorhals, og sengeleie frem til rundt uke 34). Om kynnerene og riene hadde en sammenheng er ikke legene sikre på.

Med nr. 2 begynte jeg å få kynnere på samme tid som med førstemann, men det gikk helt fint:-)

Denne gangen har jeg hatt kynnere fra uke 9, og nå vil jordmor att jeg skal ta det opp med legene på sykehuset (når jeg skal på ultralyd). Jeg er for tiden sykmeldt pga blødning, og jm var litt usikker på om det var lurt att jeg gikk tilbake i jobb under svangerskapet...

Men har lest att noen har det allerede fra uke 6, uten problemer, så... Det går nok helt fint:-) men kan sikkert være greit å nevne det for jormor eller lege da:-)

Hei du. Hvordan merket du disse prematur-riene? Hva er forskjell på kynnere og rier. Jeg har hatt småkramper nederst i magen på høyre og venster side siden i går, og tok meg en tur på sykehuet istad.. Livmorhalsen hadde blitt noe kortere pluss at de fant en liten infeksjon i urinen.. Fikk pencilin og en sykmelding frem til 20. okt. Ligger nå på sofaen nå med kramper som kommer og går.. Håper virkelig dette gir seg!! Er i uke 21

Hei brunette79:)

Jeg syns egentlig ikke det lignet på verken rier eller kynnere... Fikk bare plutselig veldig vondt i magen (var sikker på att det var noe galt). Ringte jordmor, og ble sendt på sykehuset for rie-registrering, og sjekk av babyen...:) De kom frem til att det var rier, men de stoppet av seg selv etter en stund heldigvis. De sendte meg til sykehuset i Ålesund for sikkerhets skyld (siden de har en av landets beste prematur avdelinger der). Var der i ett par uker, med daglig rie-registrering, og sjekk av babyen (de var redde for att han skulle bli stresset)... Etter det var jeg til ukentlig ul for måling av livmorhals...

Sånn har jeg fått forklart forskjellen på kynnere og rier:

kynnere skal ikke være vonde (men kan oppleves som ubehagelige), og de skal ikke ha effekt på livmorhals. De er som regel ikke regelmessige, men dersom de er det bør man likevell kontakte føden for en sjekk.

Rier er vonde, og kommer gjerne regelmessig. De påvirker livmorhalsen, og går ikke over selv om du beveger på deg.

Lykke til!:) Håper det går over, og att alt går fint fremover...:) Du får vell litt oppfølging håper jeg...?:) Livmorhalsen bør jo kanskje følges litt med på, når den allerede er påvirket ,og det er såpass lenge til termin(iallefall sjekkes før du går tilbake i jobb)... Du får bare ligge rett ut på sofaen så lenge, og ta det heeeelt med ro:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...