Gå til innhold

Hjelp, vinterdress (reima)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini blir 3 år over jul og er nå 92 cm høy. Men er så usikker på størelsene på reima dressene, burde jeg velge 92 eller 98?

(ingen som selger de i nærheten av her vi bor, så må bestille på nett så får ikke prøvd dressen)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en 2-åring, som brukte str. 86 i Reimadressen i fjor. Da var den en smule lang i armer og ben, men med støvler og votter innafor ble den grei. Hun er vel 86-87 cm nå, og dressen passer fortsatt. Jeg tror jeg hadde satset på str. 98, hvis jeg var deg. Men husk å prøve den med støvler og votter, før du evt. returnerer den. :)

Skrevet

vår sønn er ca 91 cm og har 92 i vårdressen til reima. Den passer fint nå, men begynner å bli litt trang i ryggen. Vi har kjøpt vinterdress i str 98. Hadde ikke kjøpt 92 var jeg deg. Litt kjedelig om den ikke paser om en liten stund.

Skrevet

Mini er ca 90/91 cm høy. Jeg kjøpte først 98, men den var ALT for stor. Byttet i 92, og den er passe:-)

Skrevet

Kjøp begge str med engang og retuner den ene. hadde jeg gjort. Har gjort det med kle fra kataloger og sånt..

• 2 uker senere...
Skrevet

Lillemor er snart 2,5 år. ca 93 cm lang. Vi har kjøpt reimadress i 104 som blir og henge i barnehagen.

Hun har 98 i reima høstdressen.

Ca 3 cm forskjell mellom str 98 og 104 i ben lengden...

Den er litt stor, men ikke større enn at hun fint kan bruke den :-).

Jeg synes reima er ganske vanlige i str.

Har kjøpt en dress fra ellos også som hun har hjemme.

Den er også i 104 og kunne ikke vært mindre....

Skrevet

Snupp er 2,5 år og 93 og slank. Vi har 98 i høstdressen. Litt lang, men det går fint for det er jo strikk rundt anklen.

Hun har vokst 9 cm siden nyttår....

Jeg hadde valgt 98. Er det alternativer og du har et slankt barn, så velg en med strikk i livet, så du kan stramme den inn der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...