Gå til innhold

Lukas kom til verden 3 dager før terminen :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den 01.10.10 kom Lukas til verden, tre dager før terminen faktisk. Jeg som var helt forberedt på å gå over terminen. Hadde hatt menssmerter i noen dager før, og på modningsakupunktur på torsdag 30/9 sjekket jordmor åpningen som da var på 2-3cm. Hadde uregelmessige rier hele dagen, og utpå kvelden tok de seg litt opp og ble regelmessige. Dro inn til sykehuset kl 23, var da 3 cm åpning, men mormunnen var ikke helt flatet ut. Selvfølgelig stoppet riene opp etter å ha vært litt på sykehuset, så valgt å dra hjem kl 01. Da vi kom hjem hadde jeg igjen sterke, regelmessige rier, så da de store skjelvingene kom kl 02 dro vi inn igjen...men lite hadde skjedd, fremdeles 3 cm åpning. Ble ganske frustrert da! Heldigvis fortsatte riene med samme styrke og jeg fikk epidural rundt kl 03 (tror jeg). Denne virket bare halvsidig, så ble lammet i venstre hofte og lår. Kl 04.30 var det fremdeles bare 4-5 cm åpning, og de valgte da å ta vannet fordi riene ikke var særlig effektive. Etter dette lå jeg og ristet og hadde vondt nesten konstant. Kl 05 begynte jeg og presse, men pressriene var dårlige, så måtte jukse litt :) Etter mye vondt den siste perioden kom Lukas ut kl 05.25. En stor gutt på 4250 g, 52 cm og 36 sm rundt hodet. Det var en utrolig koselig opplevelse etter at han kom ut og jeg fikk han på brystet. Opplevde ikke det forrige gang jeg fødte pga at babyen da måtte ut og suges i lungene.

Veldig deilig å være hjemme igjen nå, er ikke bare,bare å sove på 3-manns stue altså! Lykke til alle sammen, sender ut masse fødestøv :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med gutten :-) Kos dere masse!!

Skrevet

Gratulerer så mye:) Kos dere hjemme og lykke til videre:)

*hamstrer litt fødestøv*

Skrevet

Gratulerer med Lukas som akkurat rakk å bli oktober-gutt:)

Skrevet

Gratulerer masse med lille gutten!

Skrevet

Gratulerer så masse med lillemann, kos dere masse videre hjemme;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...