Gå til innhold

flere som har hard mage når man ligger på ryggen?

Anbefalte innlegg

Hei. Er i uke 21 nå. Når jeg ligger på ryggen, så er magen rimelig hard hele tiden. Vet det ikke er kynnere. For har det også, men dette er en konstand følelse. Skal sies at jeg har morkaken foran, vet ikke om det har noe å si da. Av og til når jeg reiser meg opp kjenner jeg et lite "sug" fra nedre del av magen. Er det flere som har lignende opplevelser?

Ha en fortsatt fin helg alle sammen!

Fortsetter under...

Hei!

Det blir kanskje ikke helt sammelignbart, for jeg har ikke morkaken foran, men jeg opplever ofte at ungen snur seg etter en stund når jeg ligger på ryggen. Da kjenner jeg et litt mensenaktig sug, og magen blir tydelig hard der han ligger. Absurd å se på. :-)

Magen min er også blitt fastere og fastere den siste uken, er uke 20 i dag. Er nok bare ungen og fostervannet som gjør seg mer gjeldende, huden vår og eventuelt fettlag strekkes ut. :-)

Ja er nok det :o) Leser om mange som har myke mager, men min er stort sett hard. Har ikke så mye ekstra fett på magen heller, men sikkert helt normalt. Masse lykke til videre uhhuhher.

Heihei :) Jeg har også morkaken foran, og det du beskriver her høres akkurat ut som jeg har det! Jeg er selv 22 uker på vei. Magen blir stadig hardere når jeg sitter eller står oppreist også, men den er på sitt hardeste når jeg ligger på rygg :) Så kan jeg både se og kjenne fra utsiden når lillegutt rører på seg, noe jeg syns er helt herlig! :D Kan ligge flere timer om dagen å bare kjenne og titte på magen :)

Det var godt å høre frøimagen<3 ;O) Trodde først jeg hadde konstante kynnere, men merket liksom ingenting før jeg kjente på magen. Men slkjønner nå at det er konstant, og sikkert normalt.

'

Ha en fin helg videre :o)

Annonse

Jeg er i uke 22, har morkaka foran og lite magefett.

Min mage kjennes akkurat slik du beskriver. Ikke vond, men ganske hard. Jeg også har kynnere i tillegg som jeg kjenner, og strekk i ligamentene.

Tror nok dette er helt normal. Jordmor sa ingenting om at det var unormalt når hun undersøkte den harde lille kulen min på UL :)

Gjest LilleDina +spire  + 2englebarn

Jeg har det likedann, morkaken ligger på bakere vegg. Når jeg ligger på ryggen, så strammer mage partiet seg, jordmor pratet på at det er livmora som presser mer mot fettlaget og huden..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...