Gå til innhold

Fårikål og amming??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er bedt på fårikål-middag imorgen, og må si at jeg eeelsker fårikål, det er jo så digg høstmat NAM! Men så var det jo dette m kål og amming da, m tanke på luft hos den lille, arg..

Litt lysten på å teste det ut likevel, dvs spise mest av kjøttet og bare litt kål- det burde vel gå greit..? Noen som har prøvd? (kan jo legge til at jenta mi er 11 dager gammel, og jeg har foreløpig ikke lagt merke til at hun reagerer på noe spesielt, verken løk, druer, brus eller sjokolade f.eks..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei lykkeli! Håper det går bra med deg og vesla! Jenta mi ble født 24/9- en rask og derfor også en ganske tøff fødsel! Men nå koser vi oss glugg ihjel:-)

Jeg tenker å gjøre som du skriver, spise mest kjøtt og ikke så mye kål. Det er jo ikke alle babyer som reagerer på kål...

Skrevet

NEEEEEIIIIII.....ikke gjør det!!!! Gutten min var 4 uker da jeg proppet meg full av fårikål (veldig lite kål) Og han gråt hysteriskt hele neste dag!!

Han hadde så vondt stakkar, så jeg fikk verdens værste samvittighet!!!

Han hadde heller ikke reagert spesielt på andre matsorter tidligere, men det har endret seg med tiden, og nå reagerer han på alt det vanlige!!

Var ikke bare "vanlige" luftsmerter,men totalt hysterisk og lot seg ikke roe ned av hverken kos eller bæring!

Alle barn er selvfølgelig forskjellige,men jeg ville ikke tatt sjansen hvis jeg var deg!!!

Skrevet

Merker ikke at min 4 mnd gamle dtr. reagerer på noe som helst. Men fårikål det tar jeg ikke sjansen på, så godt er det ikke :P

Skrevet

Oj, plutselig ble jeg litt glad for at jeg ikke har født enda, for vi skal ha fårikål i morgen og jeg gleeeeeeeeeeeder meg. Ok, innrømmer at det var en litt slem kommentar ;)

Skrevet

hehehe, Spinella! Jeg tok sjansen og koste meg glugg i hjel med masse får i dag, men lite kål, så håper at natten blir rolig... Ser foreløpig bra ut, så krysser fingrene;)

Og mandalay- så koselig å se deg her inne=)

Her går d aldeles strålende! Lillesnupp har godt matvett og er en racer på puppen, så ammingen går heldigvis mye bedre denne gangen - og det er så deeeilig! Nyter virkelig å ha en liten baby i hus igjen, og koser masse masse m den lille sovende på brystet. Og jeg smelter jo helt når jeg ser hvor søt storesøster er med lillingen, hun blir jo overøst m nusser og koser hele dagen lang=)

Du da, hvordan er livet som nybakt mamma? Går amming og slikt greit eller? Og JAAA, styrtfødsel er så vooondt, så prøver å fortrenge den egentlig...hehe, men desto deiligere når den er overstått da!

Skrevet

Hadde en bedre fårikål middag i går.

Spiser mer kål og poteter enn kjøtt jeg da, hehe:o)

Merka ingenting på min sin, men nå er jo han 5,5 mnd gammel nå da.

Han har vel aldri reagert på noen ting egentlig når jeg tenker meg om:o)

Grattis med nytt familiemedlem forresten:o)

Hilsen tidligere BabyboyBx2 :o)

Skrevet

har spist fårikål 2 ganger, ikke akkurat bøttet innpå med kål. Ingen respons fra lillegull, som nå er 3 mnd.

Skrevet

Takk takk BabyboyB, ja nå er jeg lykkelig tobarnsmamma endelig, jeg også=)

Gikk forresten helt fint i natt, faktisk beste natta på lenge- lillesnupp sov og spiste som en gud, uten gråt eller luftsmerter i d hele tatt!

Skrevet

Du er definitivt heldigere enn meg da, du har lillegullet i armene, mens jeg VENTER! Flott at du fikk koset deg med fårikål, og at det går bra med ammingen, en av de tingene jeg (førstegangs) er mest spent på.

• 2 uker senere...
Skrevet

Spiste fårikål på søndag og merket ingenting på gutten min. Han er 6 mnd. Jeg har spist akkurat det jeg vil under hele ammingen. Tror han reagerte litt på jordbær og rå løk, ellers ingenting annet.

Skrevet

Jeg testet og det gikk helt fint :) Spiste fårikål to søndager på rad, tenkte ikke over at jeg ikke skulle spise noe mindre kål enn vanlig. Jenta mi er 5 mnd, og har ikke reagert på noe som helst som jeg ahr trøkka :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...