Gå til innhold

Sukker i urinen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på kontroll denne uka og hadde 1+ på sukker i urinen. Har nå to uker til termin.

Betyr dette at jeg har fått svangerskapsdiabetes,eller er det vanlig nå på slutten? Og er det slik at jeg ikke kan spise sukker i heletatt,vet jo at barna ofte blir veldig store om man får diabetes i svangerskapet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk beskjed om at jeg hadde +1 sukker i urinen da jeg var hos jordmor i uke 36 tror jeg det var...

Det KAN bety svangerskaps diabetes ja, men det kan også bety at du spiste/drakk noe med sukker i før du la deg kvelden før testen ble tatt ;)

Skulle ikke jordmor/lege sjekke det opp?? Jeg dro til legen dagen etter med ny test, og den var fri for sukker heldigvis (så jeg er frisk), hadde den IKKE vært det hadde jeg måtte tatt glukosebelastningstest for å avklare om jeg hadde hatt svangerskaps diabetes, for har man det må man sjekke babyen, om den f.eks er stor.

De med svangerskaps diabetes skal heller ikke gå over termin stort sett

Skrevet

Hvis legen er redd for at du har svangerskapsdiabetes, vil du bli bedt om å ta glukosebelastningstest. Siden legen din ikke har bedt deg ta testen, tipper jeg at legen din ikke bryr seg med det siden du bare har to uker igjen til termin. Det er vanlig at gravidet har sukker i urinen, selv om de er helt friske. Jeg får sukker i urinen hvis jeg spiser mye kvelden før. Spiser jeg mer normalt, får jeg normal urinprøve.

Skrevet

Godt å høre!!:) Eneste hun sa var at hun ville at jeg skulle komme til kontroll igjen på torsdag. Bekymrer meg litt,for min førstefødte var ganske stor-til tross for at jeg hadde svangerskapsforgiftning og fikk henne før termin...

Men jeg får vel bare håpe på at det er en normalt stor unge og at det bare skyldtes at jeg hadde spist mye sukker kvelden før-for det er det store sjanser for at jeg gjorde:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...