Gå til innhold

Er 10.000 etter alle regninger er betalt lite for en familie på 4??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes 10 000 kr til mat og sosiale ting er MYE.

Vi er 5 i familien. barna er 8,4 og 2 og vi bruker ca 5000 kr pr måned i mat. 5000 kr til andre ting er ganske mye penger synes jeg. Skjønner viskelig ikke hvordan noen mener man trenger 3000 kr til klær vær måned. og 2000 kr i ulltøy til 2 unger???? Den ene arver vel den andre?

Fortsetter under...

Skrevet

Vi har 5000 til mat + faste utgifter. Det syns jeg er lite. Vi er da fire personer. Klær er ikke råd til for tida og er ikke med i budsjettet.

10 000 går vel greit. Tror vi hadde klart det fint. Men man legger jo forbruket etter hva man har råd til.

Skrevet

Vi har ca det dobbelte og er bare tre i husholdningen(mor, far og barn på 9 år), og har det romslig, tror vi hadde slitt om vi over natten hadde fått bare halvparten av det vi har i dag, men det hadde nok gått! :)

Skrevet

17.53 her. det ser feil ut det jeg skrev. Mente vi har penger til faste utgifter (med bil) og 5000 til overs til mat. :)

Skrevet

Mange bortskjemte folk i Norge.. Ja, det synes jeg faktisk..

Annonse

Skrevet

Dere som er familier på 4 og 5 stk og påstår dere bruker 5.000,- på mat/dagligvarbutikk pr mnd, har dere VIRKELIG regnet på dette?

Da burde dere kunne tjene dere rike på å skrive en bok om dette, da det høres meget usannsynlig ut. Likner mer på fattigdomsgrensa spør du meg.

10.000,- etter faste regninger, DET er lite, men som flere har sagt her, det KAN gå, men da skal du jammen tenke nøye gjennom hva du bruker penger på.

Og det er da ikke kun snakk om legebesøk, medsiner (som en over her påsto man ikke hadde månedlig, for det har man stort sett ikke), men en tur til frisøren, klær, sko, bursdager, mat, husholdningsatikler som vaskepulver, skyllemiddel, toalettpapir, og hygieneprodukter, fritidsaktiviteter...OG skulle det mot formodning dukke opp "uforutsette" utgifter, som kan være så mangt (en nevner at vaskemaskinen går i stykker, bilen kan trenge rep, en tur til tannlegen kan koste noen tusen osv).

Jeg ser det iaf som svært lite sannsynlig å klare seg på dette i lengden når man har barn.

Hehe, HI, blir du snurt når noen mener det er lite? Ser ut som du støtt må til å forsvare her, føler du deg mer fattigslig når du ser det skrevet svart på hvitt?

Skrevet

Er vel ikke bortskjemt for at vi har lite lån og god inntekt?

Skrevet

Nei, men jeg mener en er bortskjemt hvis en synes 10.000 til mat og klær er veldig lite..faktisk. Men så er jeg vokst opp nøkternt, og har aldri hatt dyre vaner.

HI

Skrevet

Det betyr ikke at jeg ikke unner andre å ha mer penger, men når jeg hører folk som har 15.000 til overs klage blir jeg litt sånn..matt.

HI

Skrevet

18.05: ja, vi har VIRKELIG regnet på det! Det er faktisk ikke sååå vanskelig, vi spiser billige middager en del dager i uka, tenker over hva vi bruker penger på osv.

Du vet, om man ikke har mye penger, bruker man som regel mindre også. 10 000 vil jo oppleves som mye mindre for en som er vant med 20 000 og fritt forbruk og en som er vant med å leve på budsjett.

At du syns det er lite, betyr ikke at det ER sååå lite.

Skrevet

Ja, jeg har ca 5000kr til overs i mnd for en familie på 3. 14000kr er jo bra det.

Skrevet

Kommer an på øyet som ser :o)

Vi ville vært overlykkelige for å sitte igjen med såpass.

Annonse

Skrevet

Syns du er heldig jeg hi! :-)

Vi bruker 3000 på mat og vaskemiddler i mnd.

Vi har middag hver dag å klarer oss fint.

Jeg baker brød og fryser så vi har, slipper bruke penger på å kjøpe brød som både er dyrt og smaker dårlig.

Stikker ullklær selv så barnet mitt er både varm og ser fin ut. :-) Ytterklær sparer jeg så han kan få ordentlige klær.

Skulle selvsagt hatt mer men sånn er ikke sittuasjonen nå.

Skrevet

Nei, men jeg mener folk i dette landet er bra bortskjemte:) Sier ikke det er mye, men så lite er det faktisk ikke. Vi har faktisk alt vi trenger, har aldri manglet noe hverken når det gjelder mat eller klær. Jeg er også flink til å ønske ting vi trenger til bursdager og jul, dessuten har vi besteforeldre som er glad i å handle og strikke til barna. Har nesten for mye klær til barna..

Ikke noe problem å bruke 5000 i mnd på mat. Forsvare meg? Ja jeg vil jo svare når folk svarer på innlegget, om det oppleves som forsvar så greit for meg:)

HI

Skrevet

Den var til 18.05.

HI 21.12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...