Gå til innhold

Er 10.000 etter alle regninger er betalt lite for en familie på 4??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Spørs hvordan man lever, men det er fullt mulig å klare seg på dette hvis man er bevist. En periode så skal vi nå leve på like mye selv, har mer, men vi skal bygge på huset og vil spare litt selv til nye møbler osv, i tillegg vil vi ha penger til ferie neste år så da må det spares endel, så vi skal spare 10 000kr hver mnd og skal da klare oss på 10 000kr til mat, drivstoff, fritid og husholdning. Vi er 5 stk. Klær ol skal vi handle minimalt av, kun til barna og det vi voksne må ha av feks undertøy og sokker, ellers blir det ikke kjøpt ei fille.

Annonse

Det syns jeg er veldig lite ja. Vi er 4 stk og bruker 8.000 per mnd i dagligvarer. Så går det et par tre tusen til div aktiviteter, et par tre tusen til klør, og en del på diverse budsjettet. Denne mnd har bare ullklærne til barna kostet over 2.000 kr.

Jeg syns det er mye.. Vi er fem i familien (guttene er 3, 6 og 8 år), og vi har det samme. Vi klarer oss fint, og har i tillegg råd til ferie innimellom, kinobesøk, lekeland ol. Vær smart når det gjelder mat, vi bruker mellom 5-6 tusen i mnd på matvarer.

Syns ikke det er så lite, og iallefall ikke dårlig økonomi. Burde gå helt fint å klare seg med det om man er fornuftig. Vi er 3 og bruker ikke mer enn 7-8000 på mat, klær osv i måneden. Resten av lønn sparer vi. Trenger ikke noe mer og mangler ingenting.

Syns ikke det er så lite, og iallefall ikke dårlig økonomi. Burde gå helt fint å klare seg med det om man er fornuftig. Vi er 3 og bruker ikke mer enn 7-8000 på mat, klær osv i måneden. Resten av lønn sparer vi. Trenger ikke noe mer og mangler ingenting.

Annonse

Kommer hel an på hvilke vaner har lagt dere til.

Kr 10.000,- pr. mnd. for 4 burde holde mer enn langt nok, selv om jeg vet vi ville hatt litt vanskelig for det den første tiden om vi hadde havnet i den situasjonen. (Ja, jeg vet, vi er luksusdyr, har rundt 30.000,- igjen etter regninger er betalt)

Vel det kommer anpå hvor gammel er barna. 2 tenåringer mot 2 småe barn. Er 10000 kr alt forlitte til tenårsfamillien. Har 2 tenåringer og en baby og vet hvor dyrt det er med 2 ungdommer i familien.

vi har mer enn det nå, men har finni ut at vi skal klare oss med mindre. Så vi skal betale litt mer på lånet og kommer vel til å ligge på ca 10 000 da til mat og div. Tror det skal gå bra. Håper jeg da.

Det kommer jo ann på hva dere betaler med faste utgifter, men om de 10.000,- slal dekke mat og husholdning (standardbudsjett ca 7000,-), klær, transport, gaver, ferier, helse og hygiene, fritidsaktiviteter, lesestoff og uforutsette utgifter som at vaskemaskinen ryker blir det sansynlig vis veldig knapt. Jeg vil ikke si det er umulig, men dere må nok tenke nøye på hvordan dere bruker pengene.

Det høres ut som et fornuftig overskudd synes jeg.

Vi bruker vel 4500 i mnd på mat, og da er MME, grøt, og middagsglass medregnet.

Så vi ville hatt 5500 igjen av de pengene til andre ting, og det holder lenge. Lege/apotek er det vel et fåtall som har behov for månedlig, så det er latterlig å påstå at det er lite pga ting som det.

Vi skulle til og med klart å sette av til sparing med det overskuddet :-)

Lurer veldig på hva slags forbruk de som sier at det er lite har... De kan ihvertfal ikke leve billig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...