har en liten spire i magen min Skrevet 2. oktober 2010 #1 Skrevet 2. oktober 2010 noen andre med små på 11 mnd? her sover nesten ikke tulla om dagen, er kvikk og rask og virker ikke som hu trenger mer enn 1 time på dagen. Hu legger seg igjen på kvelden rundt 19. eller 19.30 og styrer på fælt igjennom natta... så er hu lys våken igjen i 6 tida.. hjelpe meg... jeg er utslitt... går det over?
Kulepennen Skrevet 2. oktober 2010 #2 Skrevet 2. oktober 2010 Jeg har også hatt litt problemer med min lille på 11 mnd, men det har gått over av seg selv. Rutiner forandres konstant, og når en endelig tror man har funnet en god rytme, så er det "på'an igjen" Jeg har prøvd mye forskjellig for å få han til p sove lengst mulig på dagtid, og det jeg har erfart er at han ikke sover lenger og bedre dess lenger jeg holder han våken. Prøver å ligge foran ett steg hele tiden, og er klar med å legge han med en gang han er trøtt. Vi har også gode hvilerutiner med en flaske mme å sove på. Dette gjør han mer søvnig og døsig i tillegg så er det kos. Han sover 1-2 timer første hvilen (den har som regel ikke hvert problem). Den har han i 9-halv 10 tiden. Våkner han igjen før kl 12, trenger han en hvil til i løpet av dagen, men kan ikke sove etter kl 15. hehe så det er et styr dette... Pleier å kjøre en liten tur med han i bilen slik at han sovner da (orker ikke busse vogna lenger etter x-antall timer med bussing i spedbarnstiden ). Ellers så går vi en tur. Å legge han i sengen denne hvilen, går IKKE. Da er det opp og hopp, og tjo og hei =) Vet ikke om jeg har så gode råd, annet enn å ha faste leggeritualer. Vi legger vår lille kl 19.00 og han sovner som regel fint da. Han våkner kansje et par ganger i løpet av natten for å få smokk (han sover på eget soverom). Men mitt tips er å legge henne tidligere enn du pleier (du skrev ikke noe om når du legger henne på formiddagene.. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå