mammas skatter <3 Skrevet 2. oktober 2010 #1 Skrevet 2. oktober 2010 vi tenker jo på å ha lyst på en til. vil ikke at d skal være langt mellom barna. men legen anbefalte ikke en til akkurat no pga bekkenløsningsplagene mine. lillegull e 10,5 mnd men så kommer motargumente fra gyn, siden e måtte bruke stimulering for å bli gravid,(pergotime, metformin og ovitrelle) så burde d ikke gå så lang tid mellom. fikk mens tilbake 8 uka etter fødsel som da ijen kom på dag 45, så dag 75 etter der ijen, så dag 85 der ijen. begynte da på metformin ijen etter ammeslutt ved ca 7 mnd og fikk noen tabletter for å slutte å amme, som også kunne hjelpe på syklus. da spotta e av å på i 14 daga ca så fikk e mens 5 uker etter siste mens. men tror faktisk d var en kjemisk gravidiitet og at e har hatt EL. utroli men sant. hadde EL-slim. men er ikke sikker for testa ikke. er d noen som har bekkeplaga eller har hatt store bekkenplaga som da har blitt gravid eller prøver ijen?????? hordan har svangerskapet eventuelt vært da???
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #2 Skrevet 4. oktober 2010 Hei! har ingen personlig erfaring. Men ei venninne fikk beskjed om at hun burde være symptom/smertefri i et halvt år før hun startet igjen. Ei anna jeg kjenner var ganske sterkt plaget og ble anbefalt å vente, men ble gravid igjen ganske kort tid etter første fødsel. Hun opplevde faktisk at andre svangerskap gikk lettere enn første. men har og hørt motsatte erfaringer. Kan nok variere veldig, men alle blir i alle fall ikke verre med nr to selv om det går tett i mellom. Høres jo ut som om du blir nødt til å veie litt for og i mot. Lykke til!
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 4. oktober 2010 #3 Skrevet 4. oktober 2010 Jeg har blitt anbefalt at dette er siste ungen min nå. Er 22 år og skal ha nr to over nyttår. Blir to tette. Har vært plaget med bekkenløsning siden jeg gikk gravid med eldste. Og denne gangen ble jeg sykmeldt 100% når jeg bare var 8 uker på vei. Jeg gruuuuer meg til fødselen bare pga bekkenløsningen er så ille! Men på en anna måte er jeg glad for at vi valgte to tette så bekkenet ikke rakk å bli helt bra igjen før jeg ble gravid. Like greit å gå gravid når man først har vondt så. Men kommer nok til å slite med dette i mange år fremover dessverre. Så derfor har legen anbefalt meg å ikke få flere etter denne siden jeg har så store plager at jeg ikke klarer å gå skikkelig. Jeg tror du må kjenne etter hva kroppen din kan takle jeg. Siden dere har en unge fra før av så kan man ikke bare legge seg ned når man vil osv. Lykke til med valget:)
mammas skatter <3 Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 4. oktober 2010 takk for svar. hører da at d kan gå begge veier. hadde nå en drøm om 4 barn. men en får se hvordan d går.
Ayka 09+13+14 Skrevet 4. oktober 2010 #5 Skrevet 4. oktober 2010 Svigermor mi sleit gruuuuusomt mye med bekkenløsning når hun gikk med nr.1 og 2... Det gikk så noen år før 3.mann (og 4.mann) kom,men med begge de to siste svangerskapene var hun ikke plaget i det hele tatt. Da hadde også legen anbefalt henne å absolutt IKKE få flere barn...
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #6 Skrevet 5. oktober 2010 Har et spørsmål til deg som kanskje er litt "utenfor" tråden din, men håper du kan svare. Jeg er gravid med nr 2 nå, og har fått skikkelig bekkenløsning selv om jeg ikke er halvveis i svangerskapet enda. Hadde null problemer med nr 1, så visste ikke hvor vondt dette var. Er nå veldig bekymret, fordi legen min sier at jeg sannsynligvis kommer til å slite med dette etter fødselen også. Og da har jeg jo to små barn jeg skal ha vare på samtidig! Hvordan man greier seg i hverdagen da er det jeg bekymrer meg mest for. Er det eventuelt mulig for far å overta min permisjon mens jeg går sykemeldt? Og hvor lenge er det vanlig å slite med disse smertene etterpå? Takker og bukker for alt av svar Hilsen meg som nå begynner å få skikkelige nerver for hvordan ting blir etter fødselen.
mammas skatter <3 Skrevet 5. oktober 2010 Forfatter #7 Skrevet 5. oktober 2010 her har far fått tatt over permisjonen fra fødsel av. har da blitt sjukemeldt 2 mnd i slengen og måtta da fått særskilt legeærklæring kvar 2.mnd. og så søkt på nav om overførsel. for d var jo da planlagt at e skulle ha alt utenom de 10 ukene til far. vi har da 80% dekningsgrad. lillegutt e 10,5 mnd, men e fortsatt plaga. men har bliitt betydelig bedre. har prøvd mye behandligsorter og opptrening, som e måtte slutte med. men går fortsatt med manuelterapaut/osteopat som ikke gjør annet en å ta på punkter i rygg/nakke/korsrygg. kan ikke begynne opptrening enda ijen for hadde tilbakefall etter legen sendte me på ryggskole i september.(har hatt mange tilbakefall og framganger, skal ikke mye for å få tilbakefall. og skal da ikke løfte tungt og gjør ting som kan føre til tilbakefall) men ser at d e så forkjell fra person til person kor ramma de blir etter fødsel og under graviditetn. e har vært ganske ramma under begge. fikk også tegn til prolaps. men de kom av at e gikk sjeivt pga smerten som da gjorde at nærvene vart klemt. noen mister bekkenløsninga over natta etter fødsel. d e jo hormona som styrere dette.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #8 Skrevet 5. oktober 2010 Tusen hjertelig takk for raskt svar:) Da vet jeg ihvertfall at jeg kan bruke det som en krise-løsning hvis ting ikke går seg til. Utrolig kjedelig dette her, og håper det går seg til for deg snart! Takk igjen!
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2010 #9 Skrevet 11. oktober 2010 Jeg er sterkt plaget med bekkenløsning fortsatt 14 mnd etter fødsel. Var ganske fin en stund men fikk tilbakefall da jeg begynte å jobbe. Jeg klarte å være hjemme alene med jenta mi fra hun var én mnd. Ideelt burde vi begynne på nestemann nå siden vi trenger hjelp av prøverør. Men jeg tørr ikke! Tenk om jeg havner i rullestol i flere år.. Tenker at det er bedre at jeg er i stand til å ta vare på det barnet vi allerede har. Jeg skal bli god igjen før vi evt. starter på nytt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå