Gå til innhold

Noen her som ikke får bonus??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber som butikksjef og får ikke bonus for de dagene jeg er på ferie. Dvs bonus er utregnet på månedsbasis men his jeg er på ferie feks 1 uke så tar de mndsbonus og deler på antall dager og trekker fra for antall feriedager..det er ingen andre som får disse pengene. Arb.giver beholder de. syns dette er litt feil. Hvordan er dethos dere andre butikksjefer el andre som får bonus?

Skrevet

Altså, vet dette vil virke veldig moralsk formanende, men jeg må bare si det: Bonus er IKKE en rettighet du har, det er en FORDEL. Du kan ikke regne med bonus som en fast del av lønnen din, det er faktisk noe arbeidsgiveren din gir deg som påskjønnelse for god innsats. Når du er på ferie tilfører du ikke jobben din noe som de har nytte av (annet enn å hvile deg så du kommer tilbake på jobb klar til dyst).

Du skal være glad du får bonus i det hele tatt, faktisk. Vi er ganske mange som ikke får det nemlig.

Skrevet

Du burde argumentere for å få bonus over de ukene du tar ut ferie.

Er ikke du ansvarlig for at bedriften går i budsjett.

Min samboer får til og med bonus når han tar ut pappaperm:)

Stå på dette er noe du må forhandle deg frem til selv. Vise til resultater ol.

Skrevet

"Vi er ganske mange som ikke får det, nemlig"

Og der beviste du at du ikke er så godt egnet til å svare på tråden. Jeg spør folk som FÅR bonus men som ikke får bonus for feriedager.

JO, jeg er ansvarlig for budsjettoppnåelse heele året rundt. Når jeg er på ferie også. Er ikke som at jeg kan legge fra meg jobb i fire uker og dra på hytta..mobilen er med og folk henger på tråden hvis det er noe.

Skrevet

Du spurte faktisk oss som IKKE går bonus, ikke dem som FÅR det... Les innlegget ditt en gang til...

Skrevet

Men kjære HI. Du sier at du fortjener bonus også i ferien, fordi du "er ansvarlig for budsjettoppnåelse heele året rundt"... Så du mener at når du klarer å holde budsjettet (altså gjør det som er jobben din, og som du er ansatt for i utgangspunktet), så kvalifiserer dette til å få bonus??? Dette høres helt sykt ut. "Å så flink du er, du har gjort det du faktisk er ansatt og får lønn for. Her har du masse ekstra penger." Bonus er faktisk en ekstra påskjønnelse man gir ansatte som har gjort en EKSEPSJONELT god jobb (levert et spesielt bra resultat et år), ikke noe man gir folk som gjør det man faktisk får betalt for i utgangspunktet.

Jeg har bare en ting å si om dette: Dine arbeidsgivere har skutt seg selv i foten når de lager bonusystemet på den måten de har gjort. Det fører til bortskjemte ansatte, som deg.

Skrevet

Flaks for deg, hadde du fått bonus som en fast ordning alle dager inkl de dagene du har ferie, ville du ikke fått feriepenger av bonuspengene.

Skrevet

Får da ikke feriepenger av bonus uansett...

Skrevet

Les innlegget mitt en gang til selv.. "Hvordan er dethos dere andre butikksjefer el andre som får bonus?"

Skrevet

Du høres bare ekstremt sjalu og bitter ut. Mener bare at det virker litt rart å lage system som gir bonus ut fra MÅNEDSomsetning og bruke det som gulerot for å skape mer omsetning og så begynne å trekke fra antall dager man er borte. Som om jobben jeg gjør er helt ubetydelig den tiden jeg er på ferie.. Virker litt smålig. Kunne heller tatt bonus ut fra årsomsetning da, eller tatt bort hele ordninga. Eller gitt bonusen til de som er på jobb når jeg er på ferie.. Det gjør de jo ikke.

Det er forresten ikke snakk om så veldig masse ekstra penger.. og jeg lurte bare på hvordan det var hos andre, Om det er vanlig å gjøre det sånn. Hvis det er vanlig så skal jeg ikke klage men hvis "alle" andre får bonus uten fratrekk for ferie..vel da har jeg kanskej større grunn til å snakke med arb.giver om det.

Skrevet

Jeg får bonus uavhengig av ferie. Det er fremdeles mitt overordnede ansvar at vi drifter slik vi skal, og mitt ansvar å ha motiverte medarbeidere som kan skape et positivt resultat.

Må legge til at det er svært vanlig at bonus regnes som en del av lønna i butikkbransjen, ofte fordi lønningene er svært lave. I mange tilfeller ville ikke lønn uten bonus vært levedyktig! Men enkelte provisjonsordninger blir også feilaktig betegnet som bonus, uten at det egentlig stemmer. Disse vil jo naturlig falle bort når man har ferie.

Skrevet

Jeg er ikke sjalu og bitter i det hele tatt. Jeg har en jobb hvor jeg er meget fornøyd med hva jeg tjener og hva jobben gir meg ellers. Jeg bare sier hva jeg synes ut fra det du spør etter, og hva som er min oppfatning av slike bonussystemer. Ut fra det du sier over, så tror jeg ikke vi er så veldig uenige heller faktisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...